انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شهامت هدایت صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت:‌ یکی از اولویت‌های اساسی منابع طبیعی و آبخیزداری استان توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری بوده و در این راستا در تلاش هستیم استان اردبیل را به استانی با طبیعی زیبا و بکر تبدیل کنیم تا شاهد جذب گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

وی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی منابع طبیعی و جنگل‌های استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است، افزود: برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع و خاموش کردن حریق دستگاه‌های نوین با تکنولوژی جدید خریداری شده است.

هدایت تصریح کرد:‌ در حال حاضر 5 دستگاه با تکنولوژی جدید برای خاموش کردن آتش‌سوزی در جنگل‌های استان خریداری شده و قرار است در آینده نزدیک 10 دستگاه دیگر برای شهرستان‌ها و بخش‌های استان خریداری شود که این دستگاه‌ها با 200 لیتر آب ظرفیت خاموشی یک هکتار جنگل را دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد:‌ منابع طبیعی استان 7 تفاهم‌نامه بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان به امضا رسانده و در این تفاهم‌نامه‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی در صدد هستیم علاوه بر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در راستای توسعه جنگل در استان گام برداریم.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه جدید بین منابع طبیعی و آبخیزداری استان با شرکت آب منطقه‌ای استان بسته می‌شود، گفت: در این راستا قرار است شرکت آب منطقه‌ای استان برای توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری در اطراف کانال‌ها و سدها آب لازم را در اختیار منابع طبیعی قرار دهد تا تحول عظیمی در توسعه فضای سبز و جنگل در استان به وجود آید.

هدایت اظهار کرد:‌ تاکنون برای جلوگیری از تخریب معدن و مرتع 370 پرونده به قوه قضائیه معرفی شده است و 115 پرونده حقوقی که تکرار تخریب را سبب شده‌ به قوه قضائیه بری رسیدگی معرفی شده‌اند و در حال حاضر افراد محکوم به تخریب معدن و مرتع در شهرستان بیله‌سوار به 11 میلیارد تومان جریمه محکوم شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از برخورد شدید منابع طبیعی استان با تخریب محیط زیست و منابع طبیعی خبر داد و افزود: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی نیز تمام واحدهای خود را به صورت اکیپ سیار و ثابت برای جلوگیری از تخریب محیط زیست در اختیار منابع طبیعی قرار داده و منابع طبیعی با هر شخص و مقام و گروه و دستگاهی که به دنبال تخریب منابع طبیعی باشند به شدت برخورد می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی