انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

استاندار اردبیل گفت: چهار تا پنج پروژه مهم و اساسی در استان اردبیل با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تأمین مالی از این طریق اجرایی و عملیاتی می‌شود.

خبرگزاری فارس: 5 پروژه جدید را با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرایی می‌کنیم

مجید خدابخش در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: فعالیت ما براساس سیاست‌گذاری‌های جدید دولت در تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و یا در حال اجرای تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای استان بر این است تا از طریق بخش خصوصی و تعاونی اجرای آنها سرعت بگیرد.

وی تصریح کرد: ما در دو بخش می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم که قدم اول مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان است که قطعاً در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بسیار مؤثر و راهگشاست.

استاندار اردبیل با یادآوری اینکه اجرای پروژه‌های جدید از ممنوعیت قانونی برخوردار است و ما تنها در موارد خاص مجوز گرفته و از طریق جذب مشارکت سرمایه‌گذاران اجرای طرح‌های جدید را در اولویت قرار دادیم، گفت: آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد مصوبه شورای اقتصاد برای جذب مشارکت بخش خصوصی است که ما با همراهی مسئولان استانی در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام می‌دهیم.

خدابخش با بیان اینکه تعداد سرمایه‌گذار زیاد نیست و این آیین‌نامه‌های جدید رقابت بین استان‌ها را فراهم می‌آورد، گفت: ما مصوبه گرفتیم تا اجرای چهار تا پنج پروژه مهم در استان اغلب از روش BOT و یا BOO که ناظر بر روش ساخت، مالکیت و بهره‌برداری پروژه‌هاست، انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سیاست دولت بر این است تا رفته رفته بدنه دولت کوچک و چابک شده و با واگذاری کارها به بخش خصوصی خود سیاست‌گذاری را انجام دهد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: ما باید از تجربه موفق وزارت نیرو و نفت در استفاده از روش‌های جدید اجرای پروژه‌ها با توسل به راهکارهای جذب سرمایه‌گذاران استفاده کنیم تا امکان اجرای این کار فراهم آید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی