انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


سال 94 برای اردبیل هرچند در حوزه اقتصادی و سیاست، و تسریع درامور زیربنایی همچون راه آهن و کارخانه های مهم، خبری خاص برای اردبیل نداشت، اما باز هم دارای خبرهایی بود که ذهن شهروندان را به خود معطوف می کرد.

به گزارش، نگاهی به تحولات و رویدادهای استان اردبیل در سال 94، نشان می د دهد  که در حوزه تحول اقتصادی و رشد و توسعه استان، اتفاق خاصی رخ نداد و بلکه طرحی همچون منطقه آزاد نیز که بارقه های امیدی را در استان ایجاد کرده بود، ناگهان رخت بربسته و هیچگاه مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار نگرفت.

با نگاهی به فرایندهای استان در سال 94، به چند نمونه از خبرهای استان در این سال اشاره می کنیم.

 

رد منطقه آزاد

طرحی که قرار بود بر اساس آن اردبیل به همراه چند استان درگیر، منطقه آزاد شود، هیچگاه به تصویب نرسید و  نهایتا نمایندگان استان در مجلس، دست خالی به استان بازگشتند.

منطقه ازادی که از ابتدا همراه بود با حواشی زیاد؛ از الحاق قسمتی از استان به منطقه آزاد ارس تا منطقه آرزاد مستقل که البته هیچ یک سرانجامی نداشت.

 اهالی اردبیل همچنان امیدوارند که در سال بعد، نمایندگان جدیدتر، این موضوع را پی گیری کرده و به نتیجه برسانند.

 

رد همه هفت نماینده

هر هفت نماینده استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی  در دوره نهم، راهی برای مجلس دهم نیافتند.

 

 در این میان، برومند، نماینده پارس آباد و پیرموذن، نماینده اردبیل با نظر شورای نگهبان ردصلاحیت شدند و حقیقت پور و افضلی فرد، نمایندگان اردبیل، اسدی نماینده مشگین شهر و جعفری بنه نماینده خلخال، با رای و نظر مردم، از راهیابی به مجلس باز ماندند.

البته در این بین، میرقسمت موسوی شرایط ویژه ای داشت، و با نظر خود، از ادامه رقابت های انتخاباتی، انصراف داد.

 

رد احمد زاده شمالی

 

عمر مربی گری احمد زاده در تیم شهرداری اردبیل، هیچگاه طولانی نبود. وی برای مربی گری شهرداری اردبیل به این شهر آمد؛ اما بعد از آن که نتوانست موفقیت خاصی کسب کند، بار دیگر به بندر انزلی بازگشت.

 

رد چهره های مطرح انتخابات

 

در جریان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، چهره های مطرحی بودند که توسط شهروندان اردبیل رد شدند. از جمله این چهره ها می توان به اکبر نیکزاد اشاره کرد که هرچند با همراهی برادر بزرگتر خود، امید زیادی به پیروزی در انتخابات داشت، اما از سوی مردم برگزیده نشد.

محمدرضا سرداری و احد بیوته هم از جمله این رد شدگان در انتخاب مردمی بودند.

 

مدیران کل رد شده

سال 94 همچنین برای تعدادی از مدیران کل استان نیز پایان راه بود. از جمله افرادی که دوران مدیر کلی آنها در این سال به اتمام رسید، می توان به این چهره ها اشاره کرد: صابر سپهری، مدیرکل آموزش و پرورش، علی حیدری، مدیر راه و شهرسازی، احمدیان مدیرکل بهزیستی. 

انتهای پیام/م

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی