انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

عضو شورای شهر اردبیل گفت: 40 تا 45 درصد درآمدهای شهرداری با گذشت بیش از سه ماه از سال هنوز تحقق پیدا نکرده است.

خبرگزاری فارس: 45 درصد درآمدهای شهرداری محقق نشده است / بودجه شهرداری باید عملیاتی و اجرایی تدوین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سلامت صفری در نطق پیش از دستور جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که شامگاه چهارشنبه در صحن علنی شورای شهر اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اردبیل از نظر درآمدی و مالی در وضعیت بحرانی و اسفناکی است و روز‌به‌‌روز به سمت و سوی خط قرمز در این ارتباط حرکت کرده و وضعیت ایستایی را در شهرداری تجربه می‌کنیم.

وی گفت: تا 16 دی ماه امسال بیش از 40 تا 50 درصد درآمدهای شهرداری تحقق پیدا نکرده و این نشان می‌دهد وضعیت مالی نامناسب و ایستایی را در شهرداری شاهد هستیم.

عضو شورای شهر اردبیل ‌تغییر سیاست و رویکرد در تهیه و پیشنهاد بودجه سال 95 را یک ضرورت اعلام کرد و افزود: شهرداری اردبیل قطعا در بودجه سال آینده باید عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر بودجه را تدوین کند تا به صورت واقعی زمینه تحقق آن فراهم آید.

صفری با بیان اینکه شهرداری در حال حاضر بیش از 60 میلیارد تومان بدهی دارد، ادامه داد: پروژه‌های مصوبی داریم که برخی از آنها تاکنون آغاز نشده است و اکثر طرح‌های نیمه‌تمام باقیمانده نیز همچون سرطان زندگی و آرامش شهروندان را سلب کرده‌اند.

وی بیان کرد: ما باید زمینه شور و نشاط را در سطح جامعه فراهم کنیم و در دل شهروندان نیز امید و باوری را ایجاد کنیم که قطعا کار نیمه‌تمام تکمیل خواهد شد و زمینه سهولت کار و انجام بهتر آن فراهم خواهد آمد.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: به علت مشکلات مالی اعضای شورای شهر نتوانستند در برنامه آموزشی خارج از استان که اخیرا تدارک دیده شده بود شرکت کنند و پیمانکاران نیز بین شورا و شهرداری اسیر مانده و نمی‌توانند طلب خودشان را بگیرند.

صفری تصریح کرد: کارگران شهرداری به ویژه نیروهای شرکتی قربانی عدم تامین منابع اعتباری شهرداری شده و حتی نتوانستند منابع اعتباری توزیعی برای خرید در سال 94، حق سنوات 93 و افزایش سنوات فروردین 94 این کارگران و نیروهای شرکتی را دریافت کنند.

وی افزود: ما نگران حق و حقوق و دریافت عیدی کارگران هستیم و شهرداری به دلیل آنکه نتوانسته حق بیمه بعضی کارگران را پرداخت کند دفترچه درمانی آنها قابل تمدید نیست.

عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: به بهانه کسب درآمد جریمه‌ای در حق شرکت‌ها اعمال می‌شود و شرکت‌ها از کارگران این مبلغ را سلب می‌کنند به طوری که اضافه‌کاری کارگران در جاده دست‌انداز و خاکی افتاده است به طوری که برای تامین بودجه کارفرمایان سعی می‌کنند چند ساعت غیبت صبحگاهی را یک روز کسر حقوق از آنها اعمال کنند.

صفری عنوان کرد: بنده مراجعاتی را داشتم که مغازه‌داری گله‌مند بود که در سفر رئیس جمهور وسایلی را به شهرداری فروخته است ولی هنوز پول آن را شهرداری پرداخت نکرده است.

وی به حادثه‌ آتش‌سوزی 13 نفر از شهروندان براثر آتش‌سوزی اشاره کرد و گفت: شهرداری نتوانست حق بیمه آنها را پرداخت کند و افراد خسارت‌دیده نتوانستند از 3 تا 12 میلیون تومان حق خود را از بیمه بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود اظهار کرد: همه این موضوعات نشان می‌دهد که وضعیت مالی شهرداری بحرانی است و اگر با این وضعیت جمع‌بندی پیشنهاد بودجه 95 را ببندیم باید در نگاهمان و سیاست‌هایمان به صورت روشن و شفاف تغییراتی اعمال کنیم تا واقع‌بینانه مسائل مورد رصد و توجه قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی