مسافر- اتوبوس

ساوالان خبر: علی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اذعان به افزایش سالانه ۲۰ درصد کرایه بها در آستانه تعطیلات نوروز، تصریح کرد: امسال افزایش ۱۵ درصدی خواهیم داشت.

وی این تفاوت را با هدف رعایت حال مشتریان عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر افزایش ۲۰ درصدی در طول سال دوباره تعدیل می‌شد و قیمت‌ها به وضعیت اول بازمی‌گشت.

وی افزود: با این وجود این احتمال وجود دارد که افزایش ۱۵ درصدی با کاهش مجدد همراه نشود و تا پایان سال بر روی نرخ کرایه باقی بماند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان با تأکید به اینکه افزایش ۱۵ درصد تنها چند هزار تومان در نرخ اصلی تأثیرگذار خواهد بود، ادامه داد: در واقع این افزایش برای رعایت حال مشتریان از یک سو و رعایت حال رانندگان از سوی دیگر ضروری است.

رحمتی با اذعان به آغاز فروش حضوری بلیط از امروز سه‌شنبه ادامه داد: مسافرانی که تا قبل از اعمال افزایش ۱۵ درصدی بلیط تهیه کرده باشند با همان قیمت قبلی بلیط خود را خریداری کرده‌اند و مازاد هزینه از آن ها دریافت نمی‌شود.

وی تأکید کرد: با این وجود بعد از اعمال افزایش قیمت مسافران بایستی با قیمت جدید بلیط خود را تهیه کنند و نمی‌توانند با قیمت قبلی بلیط خریداری کنند.

به گفته مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان این افزایش در واقع قیمت مصوب است و در بسیاری از مواقع شرکت‌های مسافربری برای رعایت حال مشتری به عرضه و تقاضا توجه دارند و بر اساس آن قیمت خود را تغییر می‌دهند.

رحمتی متذکر شد: رعایت قیمت مصوب و دریافت نکردن پول مازاد در طول تعطیلات نظارت می‌شود و کمیسیون‌های ماد ۱۱ که در راستای بررسی تخلفات وسایط حمل‌ونقل فعالیت دارند، در طول تعطیلات نیز تخلفات را مورد بررسی قرار خواهند داد.