انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تقوی درحالی‌که یکی از نشریات محلی اردبیل را در دست گرفته بود، با انتقاد از عملکرد شهردار سابق اضافه کرد: اینکه شهردار سابق در مصاحبه گفته است ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در شهرداری گذاشتم و رفتم این سرمایه کجاست.؟

در ادامه یکی از اعضای شورای شهر سید غنی فروزان نیز تریبون را به دست گرفت و فاش کردن برخی مسائل را عنوان کرد.

کراپ‌شده - شورای شهر اردبیل
شهرداری اردبیل که همه‌ساله در بهمن‌ماه با کش‌وقوس زیاد برای تصویب به شور گذاشته می‌شود، امسال با حواشی انتخاباتی و اظهارات منتقدانه اعضای شورا همراه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای شهر اردبیل شامگاه یکشنبه با ۵۰ دقیقه تأخیر جلسه خود را با نطق پیش از دستور یکی از اعضا آغاز و در ادامه به یکی از نامه‌های پر سروصدای شهرداری رسید.

هرچند برگزاری جلسات با تأخیر حداقل نیم ساعت در شورا با انتقاد اعضای وقت‌شناس و اصحاب رسانه همراه است، اما این روند پابرجاست و مهم‌تر از آن شورای شهر در اغلب جلسات با غیبت یک یا دو عضو و یا حتی بیشتر برگزار شده و در برخی جلسات نیز اعضا در میانه بحث‌هایی که می‌رود تا سرنوشت شهر را رقم بزند به بهانه‌های مختلف از چند دقیقه تا به‌صورت کامل جلسه را ترک می‌کنند.

جلسه بررسی تعرفه پیشنهادی شهرداری اردبیل برای اجرا در سال ۹۵ نیز تابع این جریان بود و در ابتدای جلسه رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و مالی شورای شهر اردبیل نتایج بررسی طرح پیشنهادی در کمیسیون را این‌طور عنوان کرد که با توجه به تورم و درآمدها ما افزایشی در تعرفه سال ۹۵ پیشنهاد نکردیم.

مردم ندارند که افزایش بدهیم

حسین افسانه به کاهش محسوس ساخت‌وسازها در سال جاری اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماه نخست سال نیمی از درآمد شهرداری محقق نشده و این نشان می‌دهد که با توجه به معیشت مردم نمی‌توان نرخ تعرفه را افزایش داد.

وی افزود: در مقابل حتی بندهای حمایتی نیز مصوب کردیم ازجمله در بافت فرسوده، املاک واقع در بافت کهن و مراکز تجاری و کاروان‌سراها که اگر اقدام به بهسازی کنند هیچ عوارض پارکینگی اخذ نمی‌شود.

افسانه این روند را در جهت حمایت شهروندان با لحاظ تورم و وضع معیشت دانست و تأکید کرد: در آرامستان ها نیز که امسال با موفقیت سه مورد ساماندهی شده است، ۱۵ درصد به تعرفه اضافه کردیم.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اردبیل اضافه کرد: به‌منظور نگاه ویژه به خانواده شهدا و جانبازان تخفیف هزینه‌های آرامستان نیز به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی انتقادی نیز به نامزدهای انتخاباتی داشت و صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد که درست نیست شورا تصمیمی بگیرد و یک نامزد به نام خود از آن بهره‌برداری کند.

افسانه تصریح کرد: یکی از نامزدها دریکی از مناطق شهری مصاحبه کرده و گفته باوجود مخالفت شورا اقلیتی موجب تصویب فلان طرح شد و این‌طور بهره‌برداری‌ها صحیح نیست.

وی افزود: پیشنهادات تخفیف برای حاشیه شهر نیز نیازمند بازنگری است و ما تا اسفندماه فرصت بازنگری و بررسی طرح را داریم.

وی به‌ضرورت آسفالت‌ریزی به تقاطع نیار که ۱۵ سال است انجام نمی‌شود، تأکید کرد و افزود: مردم اعتراض نمی‌کنند و ما هم بی‌توجهیم و همین مدیران باید بیایند و پاسخگو باشند.

کدام ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه؟

پیشنهادات رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه تنها آغازگر بحث‌هایی بود که به مدت یک ساعت دیگر به طول انجامید و اجازه‌های ۳۰ ثانیه و اعلام نظر موافق و مخالف شورا در نیم‌دایره صندلی‌های داغ چرخ خورد تا اینکه نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل از برخی اقدامات و سهل‌انگاری‌ها در دوره قبلی شهرداری انتقاد کرد.

لیلا تقوی با تأکید به اینکه یکجا تعرفه تصویب می‌شود و بعد بی‌آنکه شورا به نظر خود احترام بگذارد نامه‌های مغایر را بررسی می‌کند، خواستار بررسی نامه‌های بر اساس تعرفه تصویبی شد.

وی افزود: پیشنهادی مبنی بر اعمال ۳۰ درصد تخفیف برای تعرفه بافت فرسوده را اقدامی جهت ترغیب شهروندان برای ساخت‌وساز دانست و در خصوص تقاطع نیار افزود: نباید در سطح شهر تبعیض قائل شد و از پروژه‌ها بهره‌برداری سیاسی کرد.

تقوی درحالی‌که یکی از نشریات محلی اردبیل را در دست گرفته بود، با انتقاد از عملکرد شهردار سابق اضافه کرد: اینکه شهردار سابق در مصاحبه گفته است ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در شهرداری گذاشتم و رفتم این سرمایه کجاست.؟

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل درعین‌حال به محکومیت ۴۰ درصدی شهرداری اردبیل در حادثه مرگ یک دختر دانشجو بر روی یخ دریاچه شورابیل اضافه کرد: همین مدیران امروز بیایند پاسخگو باشند چراکه این جوانان بی‌گناه هستند.

شورا تحمل خود را بالا ببرد

در ادامه یکی از اعضای شورای شهر سید غنی فروزان نیز تریبون را به دست گرفت و فاش کردن برخی مسائل را عنوان کرد.

سید غنی فروزان بابیان اینکه اگر لازم باشد در زمان خود برخی خیانت‌ها را فاش خواهم کرد، خواستار توجه به مناطق کم برخوردار شد.

اظهارات این دو عضو شورا رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل را ملزم به تذکر اخلاقی و پدرانه کرد و ذکی اله خوشبخت درحالی‌که تذکرات خود در حین صحبت نایب‌رئیسش را به‌جایی نتوانست برساند بعد از صحبت این دو عضو وظیفه شورا را برقراری توازن عنوان کرد.

وی که چند دقیقه قبل اعمال تخفیف بیشتر در مناطق کم برخوردار را برای تشویق مردم مطرح کرده بود، این بار گفت: ما وظیفه داریم به تمام نقاط شهر نگاه برابر داشته باشیم.

وی از همکاران خود خواست تحت تأثیر کنش‌های بیرونی، واکنش نامناسب نشان ندهند و تأکید کرد: ما باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم چراکه در آستانه انتخابات هستیم و یک تعداد برای سو استفاده یا برای حسن استفاده ممکن است حرف‌هایی بزنند.

خوشبخت افزود: آیا وقتی این اظهارات مطرح می‌شود نباید تصمیم‌گیری کنیم و شهر را به حال خود رها کنیم و ما نباید نسبت به مسائل شهری در جلسات واکنش‌های سیاسی از خود نشان بدهیم.

تخفیف می‌دهیم یا تبعیض

اظهارات خوشبخت توانست جو تیز و تند شورا را کمی آرامش بخشد و جلسه در ادامه به بررسی افزایش تخفیف تعرفه بافت فرسوده از ۲۰ به ۳۰ درصد گره خورد.

تا جایی که نظرات مخالف در خصوص افزایش به‌مراتب بیشتر شنیده شد تا نظرات موافق و سالار شاکر عضو شورا بابیان اینکه تخفیف اگر می‌دهیم در کل شهر بدهیم و صرفاً یک بخش را حمایت نکنیم، اضافه کرد: ما مناطقی در اردبیل داریم که شبیه قبل از انقلاب است و لازم است یک مقدار برای توسعه آن اقدام شود.

سلامت صفری عضو دیگر نیز با تأکید به اینکه هسته نگری وظیفه ما است، تصریح کرد: یک تعداد در شهر ساکن شده‌اند و بعد شهر توسعه یافته و در سایه عدم مسئولیت مسئولان گذشته و فعلی هسته شهر با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: باید برای توسعه شهر توزیع عادلانه داشته باشیم و کلیات پیشنهاد شهرداری را تصویب کنیم.

رحیم آقازاده عضو دیگر نیز بابیان اینکه هر مسئول و شهرداری آمده دیدگاه خود را اعمال کرده است، ادامه داد: اگر دلسوز مناطق کم برخوردار هستیم باید از مسیر درست وارد شویم و بودجه و تعرفه را بازنگری کنیم.

وی متذکر شد: نمی‌شود از کیسه خلیفه یکجا ۲۰ درصد و یک جا ۳۰ درصد بخشید و در برخی مناطق کم برخوردار وضعیت ظاهری شهر به‌مانند مرکز شهر است و در برخی باید درآمد افزایش یابد ...

آقازاده بابیان اینکه طی سال‌های گذشته مرتب فلان آباد و بهمان آباد افزایش یافته است، ادامه داد: برای توسعه باید اقدام مطلوب داشت.

ولی نعمتی نیز به‌مانند همتای خود بابیان اینکه ما به دنبال تعیین صرفه و صلاح شهر هستیم اما در اینکه این صرفه و صلاح چیست مانده‌ایم، تصریح کرد: تمام بخش‌های شهر به‌نوعی با مشکل مواجه است و بهتر است به‌جای ۳۰ درصد، ۲۰ درصد بگیریم و به همه شهر تعمیم ببخشیم.

شهرداری نمی‌تواند به مردم پول دستی هم بدهد

درعین‌حال شهردار اردبیل در پاسخ به نظرات مخالف و موافق شورا مبنی بر اعمال ۳۰ درصد تخفیف در بافت فرسوده تصریح کرد: ما کلیات پیشنهاد را پذیرفتیم اما این یک مورد را نمی‌توانیم بپذیریم.

حمید لطف‌اللهیان تصریح کرد: اگر ۳۰ درصد به بافت فرسوده تخفیف بدهیم، ۳۰ درصد به کمیته امداد و ۳۰ درصد هم در مناسبت‌ها تخفیف می‌دهیم و با تخفیفات دیگر این بار باید به مردم پول دستی هم بدهیم.

وی افزود: بافت فرسوده و کهن اصالت و هویت شهر است و باید نسبت به احیا همت شود اما این‌طور نباشد که خود شهرداری مصوبه غیرمعقول را به اجرا درآورد.

شهردار اردبیل به تعریف بسته‌های تشویقی برای تعرفه اشاره کرد و افزود: به‌زودی همه این‌ها به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

درنهایت شورای شهر اردبیل با نظر شهردار اردبیل قانع شد و تخفیف ۲۰ درصدی و کلیات نامه به تصویب رسید تا بعدها تغییر این ۲۰ درصد بررسی کارشناسی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی