انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

کاهش قدرت خرید مردم در آستانه عید نوروز

پنجشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ق.ظ


به علت نبود نقدینگی کافی در مردم، اکثریت رسیدن این عید را همچون سایه شوم بر سر خود می‌بینند که موجب شرمندگی در مقابل خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی به نقل از مشکین‌رسا، با نزدیک شدن ایام پایانی سال و آغاز سال جدید اکثر کسبه و بازاریان همچون سال‌های گذشته سرمایه خود را جهت خرید اجناس برای شب عید کرده اند و مردم نیز در سال جاری همچون سال های گذشته در آستانه عید نوروز با خرید کالا و اقلام مورد نیاز خود به استقبال عید نوروز می‌روند.

 

این روزها مردم، خصوصاً بانوان بیشتر روز خود را در خیابان های سطح شهر جهت خرید اقلام و لوازم شب عید قدم می‌زنند تا اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند اما مردم مشگین‌شهر از بس در مسیرهای بازار تردد می‌کنند که هر شهروندی احساس می‌کند که این مغازه ها در ایام عید فروش خود را چندین برابر کرده اند و بازار در رونق کامل به سر می‌برد اما در حالی که اکثر این افراد که در بازار و مغازه ها رفت و آمد می‌کنند تنها چیزی که عاید آن‌ها می‌شود قیمت کالاست و مغازه داران نیز برای تبلیغ و بهبود وضعیت بازار به استقبال مشتریان می‌روند غافل از اینکه این مشتری قدرت خرید و توان پرداخت هزینه کالای مورد نیاز خود را ندارد.

 

قطعاً ایام عید بهترین فرصت برای فروش کالا در مغازه هاست اما متاسفانه قدرت خرید مردم به اندازه ای پایین امده است که قدرت خرید متوسط نیازهای خود را ندارند.

 

برخی از مغازه داران معتقد هستند که اگر پول اجناس خریداری شده را در بانک‌ها پس انداز کرده بودم بدون هیچ گونه نگرانی و زحمتی به سود خود دست می‌یافتم تا از خانواده های خود شرمنده نشویم حال با این وضع موجود نمی دانیم باید تورم گفت یا رکود و یا عدم توان خرید مردم و... .

 

اکثر افرادی که به بازار و مغازه ها سر می‌زنند اظهار دارند که توان مالی اجازه خرید هر نوع کالا و اقلام را نمی‌دهد لذا مجبور هستیم برای خرید حداقل نیازهای خود بازار را زیر و رو کنیم تا شاید کالایی بر حسب توان خود در بازار پیدا کنیم تا در ایام عید و بعد از واریز یارانه های نقدی فرزندانمان را خوشحال نگه داریم.

 

برخی از شهروندان در بازار شب عید اظهار می‌کنند که درآمد خانواده تنها صرف خواروبار و خوراک می‌شود و با یارانه‌ها نیز فقط می‌توان هزینه آب و برق و گاز و ... را پرداخت کرد اما با حداقل پس اندازی که توانستیم در طول یکسال داشته باشیم برای خرید وارد بازار شدیم اما متاسفانه کالای مناسب در تواند قدرت خرید پیدا نکردیم اما نکته جالب اینجاست که به هر مغازه ای سرک می‌کشیم می‌گویند اگه خریداری زیر قیمت بازار می‌دهیم که انگار وضعیت برخی از بازاریان نیز از وضعیت مردم عادی خرابتر است.

 

به گزارش مشکین‌رسا، به علت نبود نقدینگی کافی در مردم اکثریت رسیدن این عید را همچون سایه شوم بر سر خود می‌بینند که موجب شرمندگی در مقابل خانواده‌ها می‌شوند و مردم به جای  شور و شوق عید به نحوی دچار افسردگی شده‌اند.

 

عموم مردم این سوال را از دولت مردان دارند که چرا مسئولان و دولت مردان چاره ای برای این گرانی و افزایش درامد خانواده‌ها نمی‌کنند و یا چرا یارانه ها که تنها امید برخی از خانواده‌هاست افزایش داده نمی‌شود یا از هزینه حامل های انرژی کاسته نمی‌شود و به جای آیاها و ‌آرزوها دولت چه خدمتی به مردم می‌کند.

 

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی