انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: کاهش جمعیت شوراهای شهر و روستا براساس مصوبه قانونی مجلس، به ارتقای کیفی کارها کمک کرده و زمینه ارتقای سطح تصمیم‌گیری‌ها و پیگیری کارها را به وجود می‌آورد.

خبرگزاری فارس: کاهش اعضای شوراها به کیفی‌سازی کارها کمک می‌کند
سالار شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ضعفی که به دلیل تعدد و کثرت نمایندگان پارلمان محلی در روند تصمیم‌گیری مشاهده می‌شود، سبب شد شورای عالی استان‌ها و همچنین مجلس تصمیم به تعدیل تعداد اعضای شورای شهر به ویژه در مراکز استان‌ها بگیرند به‌طوری‌که در استان اردبیل با کاهش تعداد اعضای شورای شهر قطعاً سطح پیگیری کارها و  تصمیم‌گیری‌ها ارتقا پیدا می‌کند .

وی با بیان اینکه با کاهش اعضای شوراها تصمیم‌گیری‌های کارشناسی و اقدامات مؤثر خروجی مناسبی را به همراه دارد و بسیاری از ضعف‌ها برطرف می‌شود، تصریح کرد: باقی ماندن انتخاب شهردار در حیطه اختیارات شوراها سبب شده برخی‌ها به جای محدود کردن اختیارات شوراها به فکر افزایش  دامنه اختیارات آنها باشند که اقدامی مثبت و تأثیرگذار است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: شهردار اردبیل با حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های فرهنگی،‌ اجتماعی و توانمندی‌های به وجود آمده در این حوزه سعی دارد تا به هر شکل ممکن زمینه و بستری را فراهم کند تا بیش از هر زمان دیگر برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در حوزه اقدامات را کیفی و  زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کند.

شاکر افزود: ما بر این باوریم که حدود و اختیارات اعضای شوراها باید از حد هیئت مدیره شهرداری‌ها خارج شده و به سطحی بالاتر ارتقا یابد تا امکان تصمیم‌گیری مناسب در حوزه‌های اجرایی و افزایش توانمندی‌ها به معنای واقعی به وجود آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌امیدواریم در کمتر از دو سال باقی مانده از عمر شورای چهارم، عملکرد این شورا در مسیر ترمیم و جبران کاستی‌های گذشته باشد چراکه به هیچ وجه شورای چهارم تاکنون نتوانسته انتظارات مردم، ‌کارشناسان امر و متخصصان را برآورده کرده و زمینه حرکتی تحولی را در حوزه‌های مختلف به‌وجود آورد.

عضو شورای شهر اردبیل ضعف آشکار شورای چهارم را در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای اجرای پروژه‌های زیربنایی و حیاتی در سطح شهر یادآور شد و اضافه کرد: به هیچ وجه انتظارات برآورده نشده و ضرورت دارد با یک بازنگری در اهداف و هدف‌گذاری‌ها به سمتی حرکت کنیم تا بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی