انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

کارخانه ذوب آهن اردبیل فعالیت خود را از سر گرفت

دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

اردبیل - ایرنا - مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از آغاز به کار دوباره کارخانه ذوب آهن اردبیل خبر داد.

حسین منوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارخانه از اواخر خرداد سال گذشته به دلیل کمبود نقدینگی ، عدم امکان تهیه شمش آهن ، عدم وجود سفارش تولید از سوی تاجران و اختلاف بین سهامداران تعطیل شده بود.
وی بیان کرد: این کارخانه از اول دی سال جاری با تلاش کمیسیون کارگری شورای تامین و به ویژه پیگیری های استاندار و دادستان اردبیل به شرکت فولاد خزر اجاره داده شده و فعالیت این کارخانه شروع شد.
وی با اشاره به تاسیس این کارخانه از سال 80 و آغاز بهره برداری آن از سال 83 اظهار کرد:
همزمان با تعطیلی این کارخانه 250 کارگر در این کارخانه مشغول به کار بوده اند که هم اکنون این کارخانه عیدی سال های 92 و 93 و بالغ بر 18 ماه حقوق معوقه را به این کارگران بدهکار است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: از آغاز فعالیت مجدد این کارخانه توسط کارفرمای مستاجر حقوق و مزایای 203 کارگر این مجموعه که به صورت سه نوبته کار می کنند ، پرداخت شده ولی حقوق معوقه 18 ماه تعطیلی کارخانه باقی است.
وی ادامه داد: با حل و فصل مشکل تعطیلی ، خرابی دستگاه ها و ماشین آلات این کارخانه رفع شده و با ورود شمش آهن به کارخانه در حال حاضر نه تنها میلگرد استاندارد قبلی تولید شده بلکه اندازه های بزرگ میلگرد نیز در این کارخانه تولید می شود. 
منوری گفت: همزمان با تعطیلی کارخانه 45 نفر از کارگران برابر رای مراجعه قانونی اخراج شده بودند که با اخراج آنها موافقت نشده و در حال حاضر نیز از بابت طلب 33 نفر از این کارگران یک میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت شده و بقیه مطالبات در دست پیگیری است.
او افزود: در حال حاضر هفت واحد کارگری و تولیدی ، صنعتی استان با مشکل پرداخت حقوق به طور میانگین چهار ماه کاگران خود مواجه هستند که پرونده آنها در مراجع حل اختلاف در دست بررسی است.
منوری گفت: در سال جاری پنج هزار فقره شکایت در سطح استان به مراجع حل اختلاف کارگری ارجاع داده شده است.
3006/6018

انتهای پیام /*

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی