انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


اباذر قربانی فعال اقتصادمقاومتی در پارس آباد که قبلا در زمینه کشاورزی مشغول به فعالیت بود، اینک با دریافت 300 میلیون ریال تسهیلات اقتصادمقاومتی از بسیج سازندگی، توانسته با راه اندازی مزرعه پرورش بوقلمون کمک شایانی به فعالان علاقمند در عرصه های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار آران مغان، توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد. در این راستا در شهرستان پارس آباد نیز طی سال های اخیر تولیدی ها و صنایع تبدیلی متعددی در زمینه های مختلف راه اندازی شد و هم اکنون نیز بسیاری از این طرح ها با روند بسیار خوبی رو به پیشرفت و توسعه هستند.

اباذر قربانی یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان پارس آباد در گفت وگو با خبرنگار آران مغان، مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: ورود مثبت و اثر گذار بسیج سازندگی به عرصه های اقتصادی و اعطای تسهیلات در زمینه اشتغال زایی باعث شده علاوه بر اشتغال زایی خود، زمینه اشتغال 2 نفر دیگر نیز فراهم شود.

وی می گوید: در آغاز کار مختصر آورده ای را برای طرح تدارک دیدم و در سایه استفاده از تجربیات شخصی و آموزشهای کسب شده در کلاسهای فنی و حرفه ای و راهنمایی های بسیج سازندگی و استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانستم موفقیت های لازم را در این زمینه کسب و به نوعی مقدمات راه اندازی یک مزرعه پرورش بوقلمون در حوزه اقتصاد مقاومتی را ایجاد نمایم که هم برای خودم و هم خانواده ام سودمند بوده است.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری اولیه در این شغل گفت: سروته کارم را با 10 میلیون تومان آورده شخصی و 30 میلیون تومان وامی که در قالب اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی گرفته بودم شروع کردم.

قربانی با بیان اینکه مدت 2 سال است در زمینه پرورش بوقلمون مشغول فعالیت بوده، افزود: در این مدت با خرید 30 جوجه بوقلمون کار خود را شروع کردم و سپس با گذشت زمان توانستم تعداد بوقلمون ها را در یک فضای 500 متری در روستای بیوک خانلو پارس آباد افزایش و کار خود را توسعه دهم و اکنون درحال گسترش مزرعه پرورش بوقلمون هستم.

وی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش می گوید: با همت و پشتکار قادر مردانه دوست و شریکم در این کار سالانه 3 هزار بوقلمون پرورش و به بازار مصرف عرضه می کنیم که سالانه 300 میلیون ریال برایمان سودآوری دارد.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه باید حمایت‌های دولتی در کنار تسهیلات اقتصاد مقاومتی به‌طور چشم‌گیر باشد، گفت: متأسفانه مسئولان نقش کمرنگی در این مسیر داشته بطوری که بنده چندین بار برای درخواست یک وام به بانکها، سازمانها و ادارات شهرستان مراجعه کردم اما در آخر سر هم بدون دریافت ریالی حس ناامیدی در من تاثیر گذاشته بود که خوشبختانه با معرفی یکی از دوستانم به بسیج سازندگی سپاه ناحیه پارس آباد با ارائه طرح پیشنهادی ام موفق به گرفتن وام 30 میلیون تومانی شدم که جا دارد همین جا از حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه پارس آباد تقدیر کنم.

قربانی با توصیه به جوانانی که به دنبال مشاغل دولتی هستند، خاطرنشان کرد: به واقع باید بدانیم که همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست. جوانان می توانند با مطالعه در این زمینه و دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال خود و چندین نفر را فراهم کنند.

گزارش از مرتضی بری

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی