منوریل - مونوریل- قطار شهری

ساوالان خبر: حمید لطف‌ اللهیان عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح جامع ترافیک شهری اردبیل اظهار کرد: ما برای حل مشکلات ترافیکی در اردبیل راه‌کارهای کوتاه‌مدت و میان‌مدتی را به شورای ترافیک ارائه کردیم و در کنار آن با نهایی شدن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل امیدواریم اجرای طرح‌های مختلف بر محور و معیار درست اجرای این طرح باشد.

وی با بیان اینکه در کنار طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، طرح تفصیلی ترافیک شهر اردبیل نیز در حال تهیه است، تصریح کرد: مشاور طرح احداث منوریل را پیشنهاد نکرده بلکه ضرورت ما بر سر و سامان دادن به وضعیت خطوط اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی است تا بتوانیم بخش عظیمی از موانع و مشکلات را در این حوزه برطرف کنیم.

شهردار اردبیل گفت: هر چند باید منتظر ماند و تا پایان امسال براساس وعده وزارت کشور تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل را به انتظار نشست اما مشاور طرح در برنامه‌ها و مدل‌هایی که ارائه کرده احداث منوریل را در شهر اردبیل پیش‌بینی نکرده است.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه ما در برخی از مسیرهای هسته‌ مرکزی شهر آن هم با حجم ترافیک به ویژه در ساعات ظهر و عصر شاهد هستیم، افزود: قرار شده سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی نسبت به ساماندهی خطوط حمل و نقل روان اقدام کرده و در کنار آن بحث افزایش و ارتقای فرهنگ ترافیک نیز به عنوان یک اولویت مد نظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌تا زمانی که خود مردم در این حوزه ورود پیدا نکنند، مشکلات و دغدغه‌ها چندین برابر می‌شود که انتظار می‌رود در این زمینه یک مدیریت جامع و هماهنگی را شاهد و ناظر باشیم.

لطف‌اللهیان اجرای طرح عظیم احداث پل ایستگاه سرعین را در میدان قدس یادآور شد و اضافه کرد: احداث این پل در مدت تعیین شده می‌تواند امیدواری‌های زیادی را برای تسریع عبور و مرور در این مسیر و کاستن از بار ترافیکی فراهم کند.

وی ادامه داد: ما هم‌سو با نظریات کارشناسی و دیدگاه‌های اعضای شورای شهر تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا یک فرآیند مثبت و سازنده را در اجرا و عملیاتی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه تردد روزانه و استفاده از وسائط نقلیه عمومی به جای استفاده از حمل و نقل شهری را شاهد باشیم.