انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که در 9 ماه گذشته از وضعیت تصادفات در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی داشتیم متوجه شدیم که روزهای پنچ‌شنبه و شنبه پرحادثه‌ترین روزهای جاده‌های استان اردبیل است.

خبرگزاری فارس: پنج‌شنبه و شنبه پرحادثه‌ترین روزهای اردبیلی‌ها / رانندگان تا 23 اسفند ماه تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحجت فتاحی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت تصادفات در محورهای مواصلاتی استان اردبیل اظهار کرد: ما در 9 ماهه امسال علاوه بر کاهش میزان تصادفات تا 21 درصد در محورهای مواصلاتی استان یک وضعیت کم تنشی را نیز در ترددهای روزانه شاهد بودیم.

وی گفت: چهارشنبه کم‌حادثه‌ترین روز هفته در جاده‌های استان و پنج‌شنبه و شنبه پرحادثه‌ترین روزهای جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان بوده که این نشان می‌دهد آنهایی که در روزهای پایانی هفته به مسافرت می‌روند و یا از مسافرت برمی‌گردند باید با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با یادآوری اینکه در سفرهای برون شهری خانواده‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا با صبر و حوصله سفرها به انجام رسیده و راننده سعی نکند تا تاخیر خود را با سرعت خودروی خود جبران کند افزود: هموطنانمان که به سفرهای پایان هفته می‌روند باید هم در رفت و هم در مرحله بازگشت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مشکلاتی متوجه آنها در هنگام سفر و بر هم زدن نظم ایمنی در سفرها شاهد و ناظر نباشیم.

فتاحی با بیان اینکه رانندگان باید با احتیاط بیشتر  و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ایمنی در سفر را مراعات کرده و اجازه ندهند تا زمینه  بروز مشکلاتی برای خود آنها و خانواده‌هایشان فراهم نیاید بیان کرد: در تحلیل دیگری که ما انجام دادیم متوجه شدیم که تا 37 درصد تصادفات که دچار واژگونی می‌شوند در محورهای برون شهری این استان است.

وی دلیل اصلی این امر را خستگی و خواب آلودگی رانندگان و عدم تسلط به وسیله نقلیه اعلام کرد و گفت: اگر رانندگان درست برنامه‌ریزی کرده و استراحت مناسب را قبل از آغاز رانندگی مدنظر قرار دهند قطعا از شمار این حوادث کاسته خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان وضعیت آرامی دارد و تردد به آنها به راحتی در حال انجام است گفت: در محور نیر – سراب در گردنه صائین وضعیت جوی نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و لغزندگی جاده‌، در محور خلخال - اسالم به صورت مقطعی شاهد بروز کولاک و یخبندان هستیم و در خروجی شهر نیر به سمت سراب وزش باید همراه با گرد و غبار به کاهش دید افقی رانندگان منجر شده و مشکلاتی را به وجود آورده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل ادامه داد :رانندگانی که در این مسیر تردد می‌کنند باید سرعت مطمئنه را رعایت کرده و جانب احتیاط را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فتاحی در پایان سخنان خود یادآور شد: از 23 آذر ماه که طرح زمستانی پلیس راه آغاز شده تا 23 اسفند ماه رانندگانی که درجاده‌های استان تردد می‌کنند باید خودروی خود را به زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات مجهز کنند که اگر در این کار قصور و کوتاهی شود قطعا مشمول جریمه خواهند شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی