انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: پروژه‌های مشارکتی شهرداری اردبیل شکست خورده و به هیچ‌وجه این وضعیت دیگر قابل تامل نیست.

خبرگزاری فارس: پروژه‌های مشارکتی در اردبیل شکست خورده است / تعطیلی روناک و تیراژه تاسف‌بار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سالار شاکر در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که شامگاه چهارشنبه در صحن علنی برگزار شد، اظهار کرد: ما در کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری تصمیم گرفتیم تا سهم شهرداری را کاهش و سهم سرمایه‌گذار را افزایش دهیم در حالی که هیچ اطمینان خاطر برای سرعت اجرای پروژه توسط سرمایه‌گذار وجود ندارد.

وی گفت: در سال‌های گذشته با انعطافی که به سمت سرمایه‌گذار داشتیم در اجرای پروژه‌های مشارکتی دچار ضرر و زیان شدیم و به رغم حمایتی که از سرمایه‌گذار روناک در ارائه تخفیف‌های مختلف اعم از واگذاری زمین و دیگر امتیازات داشتیم صاحب این پروژه نه تنها زمین شهرداری را معطل به حال خود رها کرده بلکه خبری از انجام تعهدات سرمایه‌گذار این پروژه مشاهده نمی‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل ادامه داد: از پنج پروژه مشارکتی که شهرداری اردبیل اجرا می‌کند جز یک مورد میدان میوه و تره‌بار مابقی پروژه‌ها راکد و تعطیل است به طوری که ما با دادن امتیازهای مختلف به سرمایه‌گذار روناک با خوش‌بینی در منطقه محروم زمینه‌ای را فراهم کردیم تا سرمایه‌گذار هرگونه که دلش می‌خواهد با شهرداری و شورا رفتار می‌کند به طوری که به ارزش 6 میلیارد تومان زمین توسط این سرمایه‌گذار بلاتکلیف به حال خود رها شده است.

شاکر بیان کرد: همان آقایانی که تا دیروز مدعی احداث پروژه‌های مشارکتی به ارزش 500 میلیارد تومان بودند امروز باید پاسخگو باشند که چرا سرمایه‌گذار تیراژه حتی خاک برداشت شده از محل احداث پروژه را به فروش رسانده اما قدمی برای احداث آن برنداشته است.

وی مدعی شد: پروژه‌های مشارکتی در شهر اردبیل شکست خورده و این به هچ‌وجه ضد تبلیغ برای شورا نیست بلکه واقعیتی است که همه مردم به ویژه رسانه‌ها در جریان آن هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل در حالی که از سوی رئیس شورای شهر اردبیل به خودداری از افشاگری‌ها وادار شده بود، گفت: ما در این سال‌ها فقط ظاهرسازی کردیم و دروغ تحویل مردم دادیم در حالی که خود مردم به راحتی شاهد روند اجرای پروژه‌های مشارکتی هستند و هیچ رضایتی از اجرای این پروژه‌ها وجود ندارد.

شاکر با بیان اینکه نباید به مردم و عده سر خرمن داد و یا آنها را امیدوار به اجرای پروژه‌های مشارکتی داد، عنوان کرد: ما پیش از این برای حل مشکل پسماند در اردبیل با بیش از سه سرمایه‌گذار به توافق کاغذی رسیدیم ولی در عمل هیچ حرکتی را از این سرمایه‌‌گذاران در احداث پروژه‌های مشارکتی به ویژه تولید برق از زباله شاهد نبودیم.

وی یادآور شد: امروز برای چهارمین بار پیشنهادی مبنی بر جمع‌آوری، دفن و تبدیل پسماند به تولید برق و کمپوست به عنوان طرح پیشنهادی شاهد هستیم در حالی که دیگر چنین پروژه‌هایی هویت خود را از دست داده است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: به هیچ‌وجه این سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه نخواهد رسید و همان طوری که بیش از صدها پرونده در کمیسیون ماده 100 در تخریب ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی به تصویب رسیده و اجرایی نشده است این پروژه‌ها محال امر است که نتیجه‌ای را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شاکر ضرورت توجه به مسائل حقوقی را در عقد قراردادهای شهرداری با سرمایه‌گذاران یادآور شد و گفت: در یک دهه اخیر شهرداری بیش از ده‌ها میلیارد تومان از بابت نادیده گرفتن مسائل حقوقی در عقد قراردادها دچار ضرر و زیان شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی