انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

وعده‌ها در اردبیل همچنان روی کاغذ مانده است

پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۳ ب.ظ

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می رفت تبانی کنندگان زمین خواری گردنه حیران حداقل از ادارات اخراج شوند اما آنچه قابل تامل است اینکه فردی که در مبارزه با زمین خواری همکاری می کرد عزل شده است.

ساوالان خبر: مصطفی افضلی‌فرد در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: در ماجرای کارخانه ذوب‌‌آهن اردبیل و اخراج کارگران آن متاسفانه سرمایه‌گذار و بانک صادرات مقصر اصلی هستند و به هیچ‌وجه بعد از گذشت ۱۵ ماه حق و حقوق کارگران پرداخت نشده است.

وی با تذکر به معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: این آقا به جای آنکه از کارگران و حق و حقوق واقعی آنها دفاع کند مدافع یکی از کارفرمایان ذوب‌آهن است و این اصلا در شان یک مسئول استانی نیست.

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل با یادآوری اینکه باید کارخانه ذوب‌آهن اردبیل اعلام ورشکستگی کند تا همچون فرایند سبلان پارچه راه قانونی در این زمینه و واگذاری آن به یک شرکت جدید و سرمایه‌گذار دیگری فراهم آید، افزود: مدیرانی که در استان از کارفرمای ذوب‌آهن حمایت می‌کنند اگر خودشان را به جای کارگران این کارخانه قرار دهند که ۱۵ ماه است ریالی حقوق نگرفته‌اند قطعا مشکل به وجود آمده برطرف خواهد شد.
افضلی‌فرد ضرورت ساماندهی وضعیت این کارخانه و حل مشکل کارگران را یادآور شد و گفت: در این زمینه پیگیری‌های مسئولان استانی و نمایندگان نیز کارگشا خواهد بود و ما آمادگی داریم تا پرونده این کارخانه نیز به اداره ورشکستگی قوه قضاییه رفته و تعیین تکلیف انجام شود.
دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل در مورد پیگیری منطقه آزاد تجاری استان بیان کرد: قرار بود در وهله اول این منطقه در ۲۱۰ هزار هکتار تعریف شود که با ایراد شورای نگهبان قرار شد محدوده تعیین شده و پس از مطرح شدن در کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شده در شهرهای شمالی استان شامل پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی این منطقه اجرایی و عملیاتی شود.
افضلی‌فرد ادامه داد: ما در کنار این مسئله و همسو با آن منطقه ویژه اقتصادی گردشگری شامل مشگین‌شهر، سرعین و نیر را نیز مطرح کردیم تا هر دو لایحه با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس در دستور کار تصویب قرار گیرد.
دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال علی‌رغم اینکه بیش از ۱۸ طرح و لایحه در مجلس در اولویت تصویب است این طرح‌ها نیز به تصویب رسیده و در این زمینه بعد از تعطیلات پیش‌روی مجلس با رئیس مجلس مذاکراتی را خواهیم داشت تا در اولین فرصت شاهد تصویب نهایی طرح منطقه آزاد تجاری استان وگردشگری و صنعتی باشیم.
افضلی‌فرد یادآور شد: قطعا تصویب این دو منطقه نقطه عطفی در توسعه، رشد و عمران استان خواهد بود و ما به راحتی می‌توانیم چالشی که در حوزه اشتغال با آن روبه‌‌رو هستیم با تصویب آن در کنار رونق اقتصادی برطرف کنیم.
سبلان پارچه باید با تمام ظرفیت به اشتغال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر فعالیت کند
دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع پلمب سبلان پارچه و برخی حاشیه‌سازی‌ها در این زمینه افزود: این اقدامات جز ناراحت کردن افکار عمومی نتیجه‌ای را ندارد چرا که موضوع متفاوت از مسائل مطرح شده بوده و بنده که از اول در جریان این قضیه بودم باید اعلام کنم که ماجرای سبلان پارچه یک ماجرای طول زیادی است که با ارجاع پرونده به اداره ورشکستگی قوه قضاییه قرار شد سرمایه‌گذار جدید برای آن انتخاب شود.
افضلی‌فرد ادامه داد: این کارخانه به شکل ظالمانه و بر اساس یک تبانی انجام شده ۲۵ میلیون تومان پرداخت اجاره ماهانه به بانک تجارت واگذار شده بود که این یک پنجاهم قیمت واقعی بوده است.
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس عنوان کرد: به هیچ‌وجه شرایط واگذاری در گذشته عادلانه نبوده و در کنار آن صاحبان قبلی کارخانه با کمترین ظرفیت اشتغال از تمام امکانات و دستگاه‌های این کارخانه استفاده می‌کردند.
افضلی‌فرد افزود: در چنین شرایطی که تصمیم گرفته شد کارخانه به یک سرمایه‌گذار جدید واگذار شود مسئولان بانک تجارت در یک رفتار نامناسب و غیراخلاقی سعی کردند تا جوسازی به راه انداخته و در بین کارگران شایع کنند که به زودی آنها اخراج خواهند شد.
وی گفت:‌ بنده بارها در این زمینه به مسئولان بانک تجارت تذکر دادم که دست از این رفتار نامناسب و غیر اخلاقی بردارند اما نه تنها این کار انجام نشد بلکه یک فضای نامناسبی را نیز به وجود آوردند تا تصمیم بر پلمب این کارخانه به صورت موقت برای جابه‌جایی مدیران جدید با قدیم گرفته شود که طی روزهای آینده سرمایه‌گذار جدید این کارخانه فعالیتش را در سبلان پارچه آغاز خواهد کرد.
افضلی‌فرد گفت: ما انتظار داریم تا بر اساس قراردادی که با سرمایه‌گذار جدید بسته‌ایم هر چه سریع‌تر زمینه اشتغال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این ارتباط گرفته شود.
 تخریب تبعیضی گردنه حیران تامل برانگیز است
افضلی فرد در خصوص پرونده زمین خواری گردنه حیران هم گفت: متاسفانه در این پرونده هم، با تخریب تبعیضی چند ساخت و ساز  غیر مجاز  با معلول ها برخورد شد و باز هم به علت این امر توجه نشد و آن عده متخلفی که باعث شکل گیری این زمین خواری شده  بودند، همچنان سرجای خود ماندند.
وی تصریح کرد: انتظار می رفت تبانی کنندگان زمین خواری گردنه حیران حداقل از ادارات اخراج شوند اما آنچه قابل تامل است اینکه فردی که  در مبارزه با زمین خواری همکاری می کرد عزل شده است.
  وعده‌ها در اردبیل همچنان روی کاغذ مانده است
نماینده مردم اردبیل، از استیضاح وزیر نیرو به خاطر صیانت از حقوق به حقه مردم خبر داد و گفت: با اینکه سالهاست با وزیر نیرو دوست هستم اما دوست بودن مانع از دفاع از حقوق مردم حوزه انتخابیه ام نمی شود.
وی تصریح کرد: عملیاتی نکردن حق آبه اردبیل از قزل اوزن، وعده آبرسانی به شهر اردبیل از سد یامچی که همچنان روی کاغذ مانده، اختصاص مقدار ناچیز به بخش حوادث  استان اردبیل و ترتیب اثر داده نشدن تذکرها  باعث شد تا از اهرم استیضاح استفاده کنیم.
افضلی فردبا تاکید بر اینکه  استیضاح وزیر نیرو ریشه سیاسی ندارد، گفت:  بعضی از معاونین وزیر نیرو موذیانه عمل می کنند که به اسم وزیر تمام می شود.
 مسئولان انتخاباتی استان مواظب ورود پول های کثیف باشند
افضلی فرد همچنین از ورود و پول های کثیف انتخاباتی به استان خبر داد و گفت: مسئولین انتخاباتی مواظب باشند، متاسفانه  در بحث  انتخابات  شاهد ورود پول های کثیف به استان هستیم .
وی ادامه داد: اتخاذ شیوه های تطمیع در مجالس، دادن وعده و وعیدهای نشدنی و غیر قانونی از جمله مواردی است که در حاضر در استان رخ می دهد که ادامه این تخلفات فضای انتخابات سالم را آلوده می کند،  چرا که تطمیع و و پول های کثیف زمینه را برای خرید و فروش رای فراهم می کند.
 نرخ بیکاری امسال اردبیل ۹٫۱ است/این آمار تامل برانگیز است
نماینده مردم اردبیل آمار ۹٫۱ نرخ بیکاری سال ۹۴ این استان را آماری تامل برانگیز دانست و گفت:  در حالی که تعداد کارخانه های بزرگ استان که اشتغالزایی یش از هزار نفری داشته باشند، افزایش نیافته و همین تعداد کارخانه های موجود هم با تمام ظرفیت کار نمی کنند ارائه این آمار جای تامل دارد.
این نماینده کار کردن کارخانه های بزرگ و عمده استان با ظرفیت کامل را راه حلی می داند که می تواند تحول اساسی در اشتغالزایی استان داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی