ساوالان خبر: رئیس دادگستری شهرستان مشگین‌شهر گفت: با رصد و کنترل جریان تبلیغات انتخاباتی با هرگونه تخلفات در حوزه انتخابات و تیلیغت زودهنگام برخورد می‌شود.

لطیف سروری در جلسه شورای اداری با حضور ائمه جمعه در مشگین‌شهر اظهار داشت: با توجه به حوزه وظایف دستگاه قضایی، یکی از وظایف ذاتی دادگستری پیشگیری از وقوع جرم است که در این راستا اقدامات بسیاری از سوی دستگاه قضایی مشگین‌شهر انجام شد که با ادامه روند تخلفات انتخاباتی روند برخورد دستگاه قضایی با مجرمان انتخاباتی تشدید می‌شود.

وی با اشاره به ورود برخی از مدیران نهادهای دولتی به عرصه تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: تاکنون دستگاه قضایی اقدامات پیشگیرانه را طبق قانون به خاطیان گوشزد می‌کرد که از این به بعد با تشدید برخوردهای قضایی با خاطیان در ایجاد فضای پرتنش انتخاباتی و نقض قانون انتخاباتی برخورد می‌شود.

رئیس دادگستری مشگین‌شهر افزود: طبق بند ۶۶ قانون انتخابات پیشگیری از وقوقع جرم جزو وظایف اصلی دستگاه قضایی است که در این راستا ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی با حضور شورای تأمین تشکیل شده و هر هفته طی جلسه‌ای روند تبلیغات انتخابات را رصد می‌کنند.

سروری بیان کرد: ستاد پیشگیری و پیگیری جرائم انتخاباتی از تبلیغات زود هنگام نامزدهای انتخاباتی و راه‌اندازی کارناوال انتخاباتی در سطح شهرستان جلوگیری می‌کند تا بستر و فضای سالم انتخاباتی در شهرستان حاکم باشد و انتخابات حساس هفتم اسفند ماه بدون تنش و حاشیه در امنیت کامل برقرار شود.

به گزارش تسنیم، وی گفت: ۱۰ مورد از تخلفات و جرائم انتخاباتی که در قانون احصاء شده با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه می‌شود و به صورت سلبی در دستگاه قضایی برخورد می‌شود که البته از تمامی نامزدهای انتخاباتی در چارچوب قانون حمایت می‌کنیم و در صدد هستیم با ایجاد تمهیدات لازم برای انتخاباتی سالم زمینه حضور حداکثری مردذم را در پای صندوق‌های رای را فراهم آوریم.