انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خواستار توجه و ترویج اخلاق حرفه‌ای در جامعه رسانه ای کشور و این استان شد.

حجت الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: رسانه ای موفق و روبه پیشرفت است که از اخلاق حرفه ای در تمامی نیروهای انسانی آنها مشهود باشد که در حقیقت اصلی ترین اولویت برای رسانه به ویژه خبرنگاران، اخلاق حرفه ای است.

وی نیل به واقعیت و بیان حقیقت را از مهمترین اهداف یک خبرنگار متعهد و حرفه‌ای دانست و تاکید دارد که عدالت رسانه ای و بیان حرفه ای در اخبار تدوینی خبرنگار، ضرورتی منطقی و مورد انتظار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه 17 مرداد، روز خبرنگار نامی آشنا و ارزشمند در عرصه رسانه و خبر است، تاکید کرد که ضرورت توجه به نقش، اهمیت، جایگاه و خدمات موثر و بی شائبه خبرنگاران، از اصول پذیرفته شده در جهان رسانه و در قوانین کشورهای مختلف است.

وی در خصوص اهمیت حرفه خبرنگار تاکید کرد: خبرنگار شخصیتی است جریان‌ساز که ریشه در تاریخ و جریان های تاریخ ساز بشری دارد؛ زبانش، گویای وجدان عمومی بشریت و بیانش، روشنی بخش هر واقعیت و حقیقت بوده و نگاهش، روشنگر و هستی بخش در امر رسانه و خبرآفرینی است.

ستوده معتقد است خبرنگار، شریانهای حیاتی خبرها، احساسات و انتظارات مردمی است که با چشم حرفه ای به واقعیات جاری نگریسته و زمین اطلاع رسانی و آگاهی جامعه و فرهنگ سازی عمومی را فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه خبرنگار مدافع حقوق مردم و تصویرگر روایات زندگی و تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و نقش موثر و مناسب آن در هر زمانی، غیرقابل انکار است، اظهار داشت: نقش مهم خبرنگار در ثبت و ضبط مشاهدات و تحولات و خبرسازی در موضوعات مختلف، خود حکایت غیرقابل انکار است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خبرنگار را جستجوگر، پژوهش گر، هدفمند، قانونمند و پر سرعت و نکته بین دانست و اضافه کرد: فعالان این عرصه همسو با تحولات جامعه می اندیشند و همگام با ضرورت ها و فوریت های حرفه ای می نگارند و فرهنگ می سازند.

وی تصریح کرد: خبرنگار از هنر شنیدن و هنر انتقاد کردن درست و مناسب برخوردار بوده و عواطف و احساسات خویش را در تبیین وقایع و اطلاع رسانی خویش دخالت نمی دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی