ساوالان خبر: یوسف خدادادی در آخرین جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در سال‌جاری در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: بهترین راهکار در خروج از رکود و شرایط موجود اقتصادی استان حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذارانی است که ما این حمایت‌ها را در قالب جلسات کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از موانع و مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در این جلسات حل و فصل می‌شود و سعی جدی بر این است تا یک شرایط متفاوت در سطح استان در رونق‌بخشی به فضای تولید و حرکت جهشی در شرایط رونق اقتصادی و صنعتی فراهم آید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه بیشتر از قوانین مصوب، بخشنامه‌های خلق‌الساعه و متناقض مانعی در مسیر تولید و رونق اقتصادی ایجاد می‌کنند، گفت: موانع ما یک موانع قانونی نیست بلکه بخشنامه‌های درون سازمانی و ابلاغی به بانک‌ها به صورت داخلی است که خود دامنه مشکلات را افزون‌تر کرده است.

خدادادی افزود: ما اختیار آن را داریم که در قالب کمیته حمایت قضایی زمینه ابطال و رفع بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های داخلی را فراهم کنیم ولی تاکنون در این زمینه هیچ مدیر و مسئول دولتی و بانکی مورد مواخذه و بازخواست قرار نگرفته است.

وی عضویت تمام نهادهای نظارتی را در این کمیته و در انجام مأموریت اساسی در چارچوب قانونی یادآور شد و بیان کرد: ما سعی می‌کنیم با رعایت اصل تعامل بسیاری از این بخشنامه‌های دست و پا گیر و خلق‌الساعه را که در مسیر تولید و تعطیلی واحدهای
صنعتی موانع و مشکلاتی را به وجود آورده‌اند، برطرف کنیم و بستر یک حرکت مناسب و مطلوب را در چارچوب حرکت‌های قانونی و مشخص فراهم بیاوریم.