انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

هشدار سازمان آب به وقوع پدیده «ال نینو»

دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۲۴ ب.ظ


هشدار سازمان آب به وقوع پدیده «ال نینو» در مغان
با توجه به بروز احتمالی پدیده «ال نینو» روابط عمومی امور منابع آب و شرکت بهره برداری مغان طی اطلاعیه ای از مردم خواست از اقامت و زراعت در مسیر رودخانه ها اکیدا خودداری نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  ، به نقل از  مغان امروز، روابط عمومی امورمنابع آب و شرکت بهره برداری مغان طی اطلاعیه ای از مردم منطقه مغان خواست به دلیل وقوع احتمالی پدیده ال نینو از اقامت و زراعت در مسیر رودخانه ها اکیدا خودداری نمایند.

 

متن این اطلاعیه به این شرح است:

 

مردم شریف منطقه مغان

به علت احتمال وقوع پدیده ال نینو در فصل زمستان امسال و بارش های شدید برف و باران  در منطقه مغان، جاری شدن سیلاب شدید در رودخانه ها و مسیل ها به طور قطع محتمل است.

 

 لذا از هرگونه اقامت و یا زراعت در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها حتی به صورت موقت اکیدا خود داری نمایید.

 

خاطر نشان می شود مرکز ملی اقلیم‌ شناسی سازمان هواشناسی کشور از سه ماه گذشته در پیش‌ بینی ماهیانه و فصلی خود که همواره در هفته دوم هر ماه صادر می‌ شود به رخداد ال ‌نینوی قوی امسال اشاره کرده و با توجه به اثر آن بر شرایط جوی، پیش‌ بینی فصلی، بارش و دما طی پائیز و زمستان را در سطح کشور با متن و نقشه ارائه کرده است.

ال نینو، قدرتمندترین چرخه‌آب و هوایی ۶۵ سال گذشته ، پدیده ای است که در اقیانوس آرام شکل می گیرد و به علت گردش امواج میانی روی تمام نقاط زمین از جمله ایران تاثیر می گذارد. البته این تاثیر غیر مستقیم است  و ال نینو اصولاً تغییراتی در موقعیت تندبادها بوجود آورده و موجب پدید آمدن رفتارهای آب و هوایی غیر معمول در کره زمین می شود.

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی