ساوالان خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه اول نیز با اشاره به ویژگی‌های انتخاب اصلح گفت: ما سرنوشت و آبروی استان را می‌خواهیم در چهار سال آینده  به یک نماینده‌ای بسپاریم که در مجلس بتواند بر اساس عقل، منطق و برهان سخن گفته و از حق و حقوق این ملت دفاع کند نه اینکه بخواهد آبروی این مردم را به حراج  بگذارد.

عاملی با یادآوری اینکه باید افرادی راهی مجلس شوند که غرور مردم را صیانت کرده و به دور از عقلانیت حرکتی را انجام ندهند، ادامه داد: یک نماینده معقول و منطقی باید در انتخاب کلمات دقت کند و با توان خود در خانه ملت زمینه برآورده کردن مطالبات مردم را فراهم آورد.

وی بیان کرد: نباید به خانه ملت افراد نامحرم و خائنی راه پیدا کنند که بخواهند با ترفندهای مختلف و به نام دموکراسی انحراف و گمراهی در ذهن مردم به وجود آورند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر داعشی شکل گرفته الفبای فکری آن وهابیت است و آمریکا قصد انحراف در تمدن و فرهنگ غنی اسلامی را دارد اما عده‌ای تلاش می‌کنند تا به سمت فرهنگ غربی شیرجه بزنند.

عاملی افزود: یک نماینده اصلح باید حرمت اخلاقی، اجتماعی، قانونی و اعتقادی و منافع ملی را صیانت کند و به دور از سیاه‌نمایی‌ها و خرج کردن بی‌حد و حساب اجازه دهد تا مردم با معیار درست بهترین‌ها را برگزیده و راهی مجلس کنند.

وی با انتقاد از برخی کاندیداها که به ترفندهای مختلف می‌خواهند رای مردم را به نفع خود جمع کنند، گفت: نزدیک شدن به این پول‌های حرام بسیار خطرناک است و افرادی که در زمره انتخابات پول حرامی را می‌گیرند همجنس همان اهل کوفه هستند که از یزیدیان چند درهم پول گرفتند تا سر امام حسین (ع) و اهل بیت را ببرند و صحنه کربلا را خلق کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل یادآور شد: اگر پول مبنای انتخابات و حرکت دموکراسی باشد همان بلایی سرمان می‌آید که امروز مرکز آی‌تک در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با صرف میلیاردها تومان هزینه انتخاباتی میدان‌داری می‌کند.