انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل یکی از دلیل های به وجود آمدن سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهرها را نگاه مکانیکی به مقوله زنده شهرسازی توسط طراحان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش چهارشنبه شب در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل گفت: مشاوران اگر طرح مناسبی ارایه می دهند، نباید شاهد مشکلات کنونی باشیم که برای آن دوباره طرح بازآفرینی تهیه کنیم.
وی افزود: مطالعات جمعیتی، مسایل اقتصادی و توسعه شهری در طرح ها دیده نمی شود و در نهایت سکونتگاه های غیررسمی به وجود می آید که این امر از نگاه مکانیکی به شهرسازی سرچشمه می گیرد در حالی که شهر زنده است و نمی توان رشد محدودی برای آن ترسیم کرد.
استاندار اردبیل بیان کرد: باید بررسی شود با این همه برنامه ریزی چند درصد از طرح های تفصیلی عملی شده و اگر شرایط رضایت بخش نیست، فرآیندها باید بازنگری شود چرا که پرونده های مطرح در کمیسیون ماده 5 از عملی نبودن بخش هایی از این طرح ها حکایت دارد.
او اضافه کرد: مسکن و شهرسازی در تدوین شرح خدمات مشاوران باید بازنگری کند چرا که به دنبال تامین حقوق شهروندی هستیم و شهروند باید احساس مالکیت و مشارکت داشته باشد که مهندسان طراح باید در نظر داشته باشند که برخلاف شهرهای سنتی، امروزه مسکن تنها محل سکونت نیست.
خدابخش عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های تشکل های غیردولتی برای ترویج شهروندی به جای شهرنشینی و شیوه آموزش توانمندسازی اجتماع محور (سی. بی. او) در سکونتگاه های غیررسمی اقدام مناسبی است که در جلب مشارکت مردم برای نگهداری از تاسیسات شهری و رعایت مقررات گرفته تا فرهنگ تولید زباله می تواند اثرگذار باشد.
وی گفت: آموزش های شهروندی در محله های رسمی نیز نیاز بوده و باید ارایه شود تا بخشی از مشکلات موجود در شهرها کاهش یابد و از طرف دیگر باید ضوابط هم کمی تغییر کند.
استاندار اردبیل در ادامه به پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین برای بهسازی سکونتگاه های غیر رسمی در این استان اشاره کرد و خواستار جذب سهمیه اختصاص یافته برای سال جاری شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی