لیلا تقوی

ساوالان خبر: لیلا تقوی در نشست کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما به جای آنکه اظهار شرمندگی و مقصر بودن در برابر برخی کارهای انجام نشده داشته باشیم بهتر است مدبرانه تلاشمان را انجام دهیم تا رضایت مردم با حرکت رو به‌ جلو فراهم آید.

وی از رسانه‌ها خواست این نقد را حتماً منعکس کنند و تأکید کرد: چهار سال است روی نمایندگان را در پارلمان محلی ندیدیم تا بیایند بنشینند مشکلات مردم را با آن‌ها طرح کنیم.

وی با انتقاد از نمایندگان مجلس که در طول چهار سال حتی یکبار فرصت آن را پیدا نکردند که به پارلمان محلی آمده و درد و دل نمایندگان مردم را در شورا از نزدیک بشنوند، گفت:در این چهار سال از سه نماینده مرکز استان حتی یکی از آنها حاضر نشد تا تماسی را با اعضای شورا بگیرد تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم و بیشترین مراجعات به پارلمان محلی قرار گیرد.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: از نمایندگان انتظار داریم که به اندازه‌ای که برای حضور در مجلس ترحیم وقت می‌گذارند به شورا بها داده و سعی کنند تا مشکلات مردم را به خوبی رصد کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید در صحن شورا حضور داشته باشند تا از نزدیک در جریان مشکلات شهر باشند، گفت: رسیدگی به مشکلات مردم یکی از وظایف نمایندگان مجلس است و کار نمایندگان مگر غیر از این چیز دیگری می تواند باشد.

تقوی تصریح کرد: انتظار داشتیم که نمایندگان مجلس با آشنایی بیشتر از مشکلات و نارسایی‌های شهر در سطح ملی تلاش کنند تا منابعی به شهر اردبیل اختصاص پیدا کند تا مشکلات ترافیکی، حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی برطرف شود.

وی وظیفه یک نماینده را شنیدن درد و دل‌های مردمی و تلاش برای تصویب قوانین کارآمد توصیف کرد و افزود: ما در مناطق مختلف شهر اردبیل با مشکلات و آسیب‌های جدی روبه‌رو هستیم که این آسیب‌ها دل هر شهروندی را به درد می‌آورد که از جمله آن افزایش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به دنبال بروز بیکاری‌ها و تشدید مسائل و موضوعاتی بوده که در محورهای مختلف شاهد آن بودیم.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه عده‌ای سعی می‌کنند تا برای سرپوش گذاشتن بر تخلفات گذشته در جذب ۲۹۱ نفر افرادی را از بین جذب شده‌ها که متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران هستند کنار بگذارند، ادامه داد: اگر قرار است طبق ضوابط و مقررات عمل شود باید همه را به یک دید بنگریم و گرنه تبعیض قائل شدن بین نیروهای شهرداری و همچنین امتیاز دادن به نورچشمی‌ها به هیچ‌وجه عقلانی و منطقی به نظر نمی‌رسد.

تقوی عنوان کرد: تلاشمان بر این خواهد بود تا اگر ساماندهی در نیروی انسانی انجام شود به شکل درست و منطقی باشد تا زمینه رفتار عادلانه در این حوزه فراهم آید.