ساوالان خبر: حبیب کوهی در جلسه اعضای جبهه ایستادگی در اردبیل که با حضور هنرمند برجسته عرصه سینما و تلویزیون جعفر دهقان در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: کاندیداهایی که رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنها احراز نشده به جای هجمه به شورای نگهبان و تعبیر غلط در گرفتن نظر مساعد شورای نگهبان با پول و سایر ابزارها بهتر است به قانون پایبند بوده و فراتر از قانون حرکتی را انجام ندهند.

وی با بیان اینکه یک جریان مافیایی میلیاردی قصد نفوذ به انتخابات مجلس و تبلیغ کاندیداها را دارد، تصریح کرد: مردم به کاندیداهای با برنامه رأی داده تا به دور از عوام‌فریبی و دادن وعده و وعیدهای دروغین بهترین گزینه‌ها از سوی مردم انتخاب شده و راهی مجلس شوند.

دبیر جبهه ایستادگی استان خستگی مردم را از چهره‌های تکراری و تاریخ مصرف گذشته یادآور شد و گفت: اگر یک نماینده مجلس نتواند برای حل معضلات فرهنگی، اجتماعی و کاستن از ناهنجاری‌ها برنامه‌ای ارائه دهد قطعاً در حق این مردم خیانت کرده است.

کوهی با انتقاد از برخی فضاهای مسموم و بداخلاقی‌های اجتماعی که زمینه برای حضور خانواده‌ها را در اماکن عمومی و اجتماعی ناامن کرده است، افزود: در حالی که بیکاری غوغا می‌کند، از آثار و تبعات آن انهدام اخلاق و رفتارهای مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است که قطعاً مشکلات و آسیب‌های جدی را نیز به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌اگر مجلس در رأس امور است، دیگر لزومی ندارد که نماینده مردم بخواهد با معامله و دست زدن به ابزارهای کثیف به این جایگاه برسد در حالی که نمایندگانی هم شأن نمایندگان، هم تراز با شهید مدرس نیازمند هستیم تا بتواند در فضای مجلس از حق و حقوق این ملت به شایستگی دفاع کند.

کوهی اضافه کرد: با گرم شدن فضای انتخابات و شور و حرارتی که برپاست گرایش‌ها و آرایش انتخاباتی را با فعال شدن احزاب و گروه‌های مختلف شاهد هستیم که به نظر می‌رسد در رأس این تصمیم‌گیران احزاب و گروه‌های سیاسی به رغم تلاش برای رسیدن به وحدت، عده‌ای سعی می‌کنند تا این وحدت را مخدوش کنند.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل ادامه داد: به جای آن که روی مشترکات بر مبنای آرمان و نظام اسلامی تمرکز کنیم، عده‌ای سعی می‌کنند با تنگ‌نظری‌ها و غوغاسالاری فعالیت‌ تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی را به نام خود ثبت کنند در حالی که احزاب اصول‌گرا بالاتر از جایگاه چنین افرادی است که می‌خواهند تمام فعالیت‌ها را به نام خود مصادره کنند.

وی پیش‌دستی جبهه ایستادگی را در برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی احزاب اصول‌گرا در اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: ما در حالی که تمام سعی و توان‌مان بر این است تا جمعیت، جبهه و احزاب اصول‌گرا دور هم جمع شوند اما عده‌ای در این استان با عقاید خاص خود سعی می‌کنند به این وحدت خدشه وارد کنند.

کوهی افزود: احزاب و گروه‌های اصول‌گرا از جبهه ایستادگی و پایداری گرفته تا موتلفه و آبادگران منسجم و متحد عمل می‌کنند و به هیچ وجه تصمیم‌گیری آنها تحت تأثیر فضاسازی‌های عده‌ای تازه به دوران رسیده در عرصه سیاست نمی‌شود.