ساوالان خبر: منصور حقیقت‌ پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعطیلی سفارتخانه‌های عربستان، بحرین و سودان و قطع روابط دیپلماتیک این کشورها با کشورمان گفت: این کشورها وزنی ندارند که قطع روابط دیپلماتیک آنها با ایران بخواهد تاثیری بر سیاست خارجی کشور ما داشته باشد.

وی افزود: کشور سودان که روز گذشته سفارت خود را در ایران تعطیل کرد کشوری است که نتوانست حتی جغرافیای سیاسی خود را حفظ کند و مناطق نفت‌‌خیز این کشور از دست حکومت مرکزی آن خارج شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ناتوانی و بی‌عرضه‌گی این کشورها در عرصه جهانی برای ما محرز است و زمانی متوجه اقدام نسنجیده خود خواهند شد که بسیار دیر خواهد بود و اینجور پیروی‌های کورکورانه کشورهایی همچون بحرین و سودان از اقدام عربستان سقوط این کشورهای میکروسکوپی را در پی خواهد داشت.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: بحرین و سودان با پیروی کورکورانه خود از عربستان نشان دادند ایالت‌های این کشور هستند و البته برای ما مزدوری کشورهای بحرین و سودان محرز است که تحت سلطه و سیطره آمریکا کشورهای خود را اداره می‌کنند.

به گزارش  فارس، طی روزهای گذشته عربستان با اعلام وزیر خارجه این کشور روابط دیپلماتیک خود را با ایران و کشورهای بحرین و سودان نیز به تبع آن دست به این اقدام زدند.