انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

نظرسنجی انتخاب خبر

چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲ ب.ظ

انتخاب خبر: بنا به اخبار و گزارشات منتشره، ورود هیچ یک از زنان کاندید در انتخابات مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان تائید نشده است.صرفنظر از تکالیف قانونی شورای نگهبان قانون اساسی، کاندیداتوری زنان در مجلس خبرگان به مانند انتخاب آنها بعنوان رئیس جمهور، دارای منع قانونی نمی باشد. نظربه آنکه، عدم حضور آنها در انتخابات مجلس خبرگان و ریاست جمهور فاقد ممنوعیت قانونی و حقوقی است و براین اساس، با رد صلاحیت همگی آنها، نماینده ای از جامعه زنان کشور در مجلس خبرگان یا بعنوان کاندید حضور در انتخابات ریاست جمهوری حضور ندارد، آیا می توان این امر را نوعی " تبعیض جنسیتی" نسبت به آنها در برابر کاندیداهای مرد شرکت کننده در آن انتخابات دانست؟

انتخاب خبر، به منظور بررسی این موضوع، در مقام نظر سنجی مردم و شهروندان  نسبت به رد صلاحیت زنان از حیث " تبعیض جنسیتی" و عدم تائید ورود آنها به مجلس خبرگان و انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است. براین اساس:

  1. رد گسترده صلاحیت کاندیداهای زنان در انتخابات مجلس خبرگان و عدم انتخاب آنها بعنوان رئیس جمهور، نوعی " تبعیض جنسیتی" آشکار و برخلاف حقوق اساسی و شهروندی آنها به شمار می رود.
  2. رد صلاحیت کاندیداهای زنان در انتخابات مجلس خبرگان، ناشی از اقدام قانونی شورای نگهبان بوده و مردم و شهروندان فاقد حق اعتراض در این باره می باشند.
  3. رد صلاحیت زنان در انتخابات مجلس خبرگان و عدم امکان انتخاب آنها بعنوان رئیس جمهور، می تواند بیانگر عدم برابری حقوق شهروندی بین مردان و زنان به شمار رود.
  4. گرچه، عنوان " رجال مذهبی و سیاسی" مقرر در اصل یکصد و پانزدهم قانون اساسی، لزوماً به معنای مرد بودن بعنوان یکی از شرایط ریاست جمهوری نبوده، اما زنان ایرانی فاقد توانایی ها و ظرفیت های علمی، حقوقی و سیاسی لازم برای عضویت در مجلس خبرگان یا تصدی ریاست جمهوری کشور، برخلاف جامعه زنان بین المللی می باشند.

مخاطبان و خوانندگان گرامی می توانند عدد گزینه مورد نظر خود را به شماره: 50001040230303 پیامک کرده و یا از طریق کانال تلگرام انتخاب خبر به نشانی: https://telegram.me/entekhabkhabar پاسخ گزینه مورد نظر خود را ارسال کنند.

اخبار مرتبط:
شورای نگهبان با ورود زنان به مجلس خبرگان موافقت نکرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی