انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

نامزدها چه می گویند؛ شعارها و شعورها

شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۵۴ ب.ظ

اردبیل - ایرنا- کارزار انتخاباتی بین نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها در معرفی خود و برنامه ها خلاصه نمی شود ، بخش مهمی از این کارزار انتخاباتی در شعارهایی خلاصه می شود که نامزدها با ارایه آن قصد به خدمت گرفتن شعور مخاطبان خود را دارند.

در نگاهی اجمالی به شعارها و وعده های بسیاری از نامزدها که در پوسترها و یا سخنرانی های آنها طرح می شوند، آنچه که به هیچ وجه به آن پرداخته نشده و یا بسیار کمرنگ می باشد موضوع قانونگذاری و وظایف تقنینی نمایندگان می باشد.
گویی نامزدهایی که قصد ورود به مجلس شورای اسلامی کاری که اصلا به آن نخواهند پرداخت همین قانونگذاری است و به غیر این وظیفه تمام مسوولیت های مربوط به دولت را بر دوش خواهند کشید .
چهره ای که نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات از خود به مخاطبان ارایه می دهند رستم دستانی است که با ورود به مجلس تمامی مشکلات و کمبودهای استان ، شهرستان ، بخش و روستا را حل خواهد کرد.
بسیاری از نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات خود در محافل عمومی ومجالس خصوصی مشکلات موجود در کشور بوِیژه منطقه را ردیف کرده و با انتقاد از مسوولان بر رفع آنها در صورت ورود به مجلس تاکید می کنند.
موضوع اشتغال تقریبا سرفصل و مهمترین موضوع تبلیغی نامزدها می باشد، نامزدی که در دولت گذشته استاندار بوده و بی شک از واقعیت های موجود جامعه باخبر است در وعده ای اعلام کرده است که درصورت نماینده شدن 10 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.
دیگر نامزدها هم کم و بیش به این معضل اجتماعی پرداخته ووعده وعیدهای مختلفی در این زمینه ارایه می کنند.
نامزدها در شهرها، بخش ها و روستاها همچنین وعده هایی می دهند که در حیطه وظایف وزارت کشور بوده و مبتنی بر اصول و قوانین خاصی می باشند ، آنها تبدیل روستا به بخش ، بخش به شهرستان و شهرستان به شهرستان ویژه را طرح می کنند ضمن اینکه از تبیعض مرکز نشینان استان و شهرستان نیز نسبت به مناطق تحت پوشش خود انتقاد می کنند.
آبرسانی ، گازرسانی، برقرسانی، جلوگیری از مهاجرت و .. وعده هایی است که اغلب نامزدها در سفر به روستاها سر می دهند.
بحث منطقه آزاد تجاری استان اردبیل که لایحه ارایه شده آن در دو مرحله در مجلس شورای اسلامی رد شده است ، یکی دیگر از مهمترین شعارهای تبلیغی نامزدهای انتخاباتی در استان می باشد.
بیشتر نامزدها با انتقاد از نمایندگان مجلس در رد این لایحه تصویبی دولت، مهمترین وعده خود را پیگیری آن و تصویب در مجلس دهم ذکر می کنند. 
معطوف شدن توجه عمومی به موضوع منطقه آزاد در ماه های گذشته این موضوع به یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغی نامزدهای انتخابات تبدیل شده و کمتر نامزدی است که به آن پرداخت نکند.
پروژه راه آهن اردبیل - میانه نیز پس از دو دهه معطلی و توقف عملیات مورد توجه ویژه نامزدهای انتخابات می باشد، سوت قطار که افکار عمومی در استان به شدت مشتاق شنیدن آن می باشد بدجوری به موضوع تبلیغی برای نامزدهای انتخابات در استان اردبیل تبدیل شده است.
نامزدی به صورت ریشه ای اجرای پروژه راه آهن اردبیل را به زیر سووال می برد و خواستار توقف آن و احداث از مسیر دیگر می باشد،
نامزدهای دیگر نیزمسوولان را به خاطر طولانی شدن این پروژه مهم به باد انتقاد گرفته و از عملیاتی کردن و به نتیجه رساندن آن در صورت ورود به مجلس سخن می گویند.
بحث مدیرو مدیران نیزمثل همیشه از مسایل مورد توجه نامزدها می باشد، مدیریت در استان از دیدگاه بسیاری از نامزدها متهم ردیف اول تمام مشکلات و مسایل می باشد.
تقریبا تمامی مدیران از دید نامزدهای انتخاباتی دارای ضعف های بزرگ بوده و بی جهت و بر اساس روابط بر این جایگاه نشسته اند و اولین کاری که این نامزدها در ورود به مجلس آن را به مردم وعده می دهند تغییر آنها و آوردن افرادی توانمند بعنوان مدیر در استان می باشد.
در این میان معدود نامزدهایی هم هستند که به دید مثبت به مجموعه مدیریتی استان نگریسته و از خدمات آنها تجلیل و تقدیر می کنند.
اما از همه این شعارهای منفی که بگذریم ، تنها موضوعی که به جز نامزدهای افراطی اغلب نامزدها از آن به نیکی یاد می کنند موضوع 'برجام ' و تجلیل از عملکرد تیم هسته ای ایران در مذاکرات با 5+1 می باشد.
استان اردبیل با 10 شهرستان، یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، جمعیت واجد شرایط برای رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 998 هزار و 499 نفر می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی