انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
چاره کار این است که یک تشکل مردم نهاد با حضور نمایندگانی از اقشار مختلف مردم که صاحب نظر بوده و علاقمند به پیگیری مطالبات استان باشند تشکیل و با حمایت آقای استاندار و نماینده محترم ولی فقیه در استان و همکاری مسئولین اجرائی و با بکار گرفتن و جهت دادن به نمایندگان مجلس دهم برای حل و فصل مشکلات کلیدی استان تلاش نمایند.

دومین جلسه هم اندیشی در خصوص توسعه استان اردبیل با حضور تعدادی از مسئولین اجرایی و اقشارمختلف از دانشگاهیان و صنعتگران، ناتوانی ، غفلت و اختلاف نمایندگان مجلس، استان اردبیل را فلج کرده است / تشکلی مردم نهاد برای پیگیری مطالبات استان تشکیل شودتجار و معتمدین استان به ریاست استاندار اردبیل برگزار شد..

به گزارش تابناک اردبیل، در این جلسه صاحب نظران اقتصادی و توسعه ای نظرات خود را در رابطه با شاخص های توسعه و موقعیت استان اردبیل در مقایسه با سایر استانها مطرح کردند و علت عقب افتادگی های استان را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

دکتر حسن نوعی اقدم استاد اقتصاد دانشگاههای اردبیل به عنوان یکی از مدعوین این نشست ضمن استقبال از تشکیل جلساتی از این دست گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ، دفاع از حقوق قانونی که دولت برای مردم هر منطقه معین می کند در مرحله اول به عهده نمایندگان مردم است و اگر نمایندگان مردم کفایت و درایت لازم را برای احقاق حق مردم نداشته و با همدیگر اختلاف داشته باشند ، تکلیف آن منطقه چیست ومردم چه راهی را برای رسیدن به حقوق خود باید دنبال کنند؟!

نوعی اقدم با بیان اینکه مردم اردبیل به بهره برداری پنج پروژه خیلی مهم و اساسی که در دوره هفتم مجلس به تصویب رسیده بود امیدوار بودند افزود: متأسفانه پس از گذشت 8 سال و اتمام دوره های هشتم و نهم مجلس ،دوباره به نقطه اول برگشته ایم و این بسیار تاسف بار است.

وی با یادآوری اینکه ظاهرأ دره های قزل اوزن خیلی عمیق بوده! و آقایان نتوانستند حق آبه اردبیل را از آن دره ها بالا بکشند و تحویل کشاورزان دهند (؟!) اضافه کرد: پس از 8 سال که صدها میلیارد تومان برای احداث راه آهن اردبیل هزینه شده است آقایان تازه ازخواب غفلت بیدار شده اند و ادعا می کنند مسیر راه آهن اشتباه است؟!

وی ادامه داد: برخی ها ادعا می کنند که پترو شیمی اردبیل از اول اشتباه بوده و توجیه اقتصادی نداشته است حال آنکه پتروشیمی برای ایلام، کرمانشاه، زنجان، ارومیه، تبریز و ... و برای هرده کوره در این کشور توجیه اقتصادی دارد ولی برای اردبیل توجیه اقتصادی ندارد؟!درحالیکه توجیه اقتصادی پتروشیمی اردبیل بطور قطعی اثبات شده و عملیات اجرائی آن آغاز گردیده و نیمه کاره مانده است و اگر آقایان مایل به قبول واقعیت باشند ، نسخه ای از سند توجیه اقتصادی پتروشیمی در اختیار بنده است که می توانند رویت کنند.

نوعی اقدم در تشریح چهارمین مثال خود در مورد مسکوت ماندن طرح های مهم و زیربنایی برای توسعه استان گفت: نمونه ناراحت کننده دیگر سرنوشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی استان است که فدای بی تدبیری برخی مسئولین استان و اختلاف نمایندگان و بی کفایتی آنها در چگونگی لابی کردن در کمیسیونهای تخصصی و دفاع در صحن مجلس گردید و فرصت بسیار مهم و استراتژیک استان مفت و مجانی بر باد رفت، و در دوران پسابرجام، سر استان اردبیل بی کلاه مانده؟!

استاد اقتصاد و ریاضیات دانشگاههای اردبیل با بیان اینکه همه استانهای کشور حداقل یک دانشگاه صنعتی دارند اظهار کرد: نصیب اردبیل در هشت سال گذشته از دانشگاه صنعتی فقط یک چهار دیواری است و اصلأ ما که صنعت نداریم دانشگاه صنعتی را برای چه می خواهیم، آن هم فدای سر نمایندگان محترم؟!

دکتر نوعی اقدم گفت: در صورت ادامه وضعیت کنونی من از هم اکنون دورنمایی مثبت برای مجلس آینده نمی بینم و می ترسم جایگاه استان اردبیل در مجلس بعدی حتی تاریک تر هم باشد لذا به نظر می رسد اگر مردم استان اردبیل برای احقاق حق خود فقط به نمایندگان مجلس دهم دل ببندند ، باز هم ممکن است همه رشته ها پنبه و امیدواریها به یاس تبدیل شود؛ چاره کار این است که یک تشکل مردم نهاد با حضور نمایندگانی از اقشار مختلف مردم که صاحب نظر بوده و علاقمند به پیگیری مطالبات استان باشند تشکیل و با حمایت آقای استاندار و نماینده محترم ولی فقیه در استان و همکاری مسئولین اجرائی و با بکار گرفتن و جهت دادن به نمایندگان مجلس دهم برای حل و فصل مشکلات کلیدی استان تلاش نمایند.

وی تصریح کرد: ما این کار را قبل از تأسیس استان اردبیل، تحت عنوان هیأت پیگیری مسائل شهرستان تجربه کرده و نتایج بسیار ازشمندی از آن کار جمعی گرفتیم که نمونه اش استان شدن اردبیل بود.

به گزارش تابناک اردبیل این استاد دانشگاه با خاطرنشان کردن اینکه این نوع تشکل وقتی موفق خواهد بود که فارغ از گرایشات سیاسی، جناحی و حزبی بوده و فقط برای رضای خدا و خدمت به مردم منطقه تشکیل شود گفت: اعضای چنین تشکلی می بایست با تجربه ،کاربلد و علاقمند بوده و به هیچ عنوان دنبال منافع شخصی خود نباشند.

دکتر نوعی اقدم تأکید کرد: این تشکل مردم نهاد باید دارای اساسنامه و هیأت امنا و هیأت اجرائی باشد.

وی اعلام آمادگی نمود که بدون هیچ گونه چشم داشتی با چنین تشکل مردمی همکاری نموده و تجربیات خود را در این رابطه بکار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که دکتر حسن نوعی اقدم بعنوان اعتراض به فضای آلوده انتخابات و حاکمیت پول و دلال در تعیین سرنوشت انتخابات مجلس شورای اسلامی ، از کاندیداتوری در این دوره خودداری نمود.

منبع: تابناک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی