انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل گفت : با اینکه لایحه منطقه آزاد اقتصادی ، تجاری اردبیل در مجلس رای نیاورده اما ما همچنان دنبال تحقق این مهم هستیم زیرا این منطقه زمینه ورود استان به بازار 400 میلیون نفری آسیای میانه و روسیه را فراهم می کند.

مجید خدابخش استاندار اردبیل روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: با همفکری استانداران مشمول لایحه جمعی ایجاد مناطق آزاد و از طریق نامه نگاری با سازمان مناطق آزاد کشور همچنان تصویب لایحه منطقه آزاد اردبیل در مجلس پیگیری می شود و نباید به علت وجود اشکال در مناطق آزاد فعلی، اصل موضوع و فایده منطقه آزاد برای اردبیل کنار گذاشته شود.
وی ادامه داد: استان اردبیل در صورت داشتن منطقه آزاد می تواند با اتکا به ظرفیت کشت و صنعت های کشاورزی در حال اجرا، زمینه صدور محصولات مختلف به بازار 400 میلیون نفری کشورهای آسیای میانه و روسیه را فراهم آورد.
وی افزود: در سال 92 به رغم محدودیت های مالی دولت ناشی از تحریم ها در مقطع استانی با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، چهار طرح تحول آفرین تعریف و مورد پیگیری قرار گرفت.
وی آبیاری اراضی پایاب سد خدآفرین از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، مطالعه و اکتشاف در سه پهنه معدنی و رسیدن به نقاط امیدبخش برای توسعه صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی مصوب 89 با دو هزار هکتار زمین اختصاص یافته به آن و منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل را طرح های تحول آفرین مورد اجرا و پیگیری برشمرد.
استاندار اردبیل با گرامیداشت ایام الله دهه فجر یاد و خاطره امام ، شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشت و با تبریک دهه فجر، صیانت از ارزش های ملی و انقلابی را وظیه همگان دانست.
وی گفت: هر لحظه مسوولیت در نظام اسلامی آزمایش الهی است و فرصت و نعمت خدمتگزاری به ملت باید از سوی مسوولان قدر دانسته شود.
علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: همه روستاهای بالای 10 خانوار استان برق دار هستند و فقط در چهار شهرستان و برخی از قشلاقات استان روستاهای زیر 10 خانوار فاقد برق وجود دارد.
وی افزود: ظرف دو ماه آینده سیستم انرژی خورشیدی چمدانی برای تامین برق مصرفی 300 خانوار عشایری استان با دریافت 15 درصد هزینه از آنها به گروه هدف واگذار خواهد شد.
وی اظهار کرد: ایران با 300 روز آفتابی در سال بالاترین میزان برخورداری از آفتاب را در جهان دارد و می توان با استفاده از انرژی خورشیدی 70 درصد برق مورد نیاز کشور را تامین کرد.
علیزاده بیان کرد: استانداری اردبیل هر سال 200 میلیون ریال هزینه برق مصرفی می پردازد در حالی که با استفاده از انرژی خورشیدی می تواند ضمن حذف هزینه مذکور، علاوه بر استفاده از انرژی خورشیدی از محل فروش انرژی خورشیدی مازاد خود 800 میلیون ریال سود برداشت کند.
او ادامه داد: خرید تضمینی برق خورشیدی از سوی وزارت نیرو به شرکت های توزیع برق ابلاغ شده است و افزایش مصرف انرژی های تجدید پذیر در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی باید در استان اردبیل نیز ترویج شود.
حجت الاسلام ولی نظرپور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه روزهای دهه فجر را فراموش نشدنی و انقلاب اسلامی را نماد امداد الهی در پیروزی حق بر باطل دانست.
وی گفت: بیش از 22 کمیته برای برگزاری برنامه های دهه فجر در استان فعال شده است و یادواره های شهدا از برنامه های شاخص دهه فجر در استان خواهد بود.
وی افزود: بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی است و هنر بزرگ امام راحل همراه ساختن توده های مردم با انقلاب اسلامی بود.
نظرپور اظهار کرد: برگزاری باشکوه آئین های 22 بهمن به انسجام بیشتر نیاز دارد و امید می رود با همراهی مسوولان، حضور یکپارچه مردم در این روز تاریخی به عنوان سرمایه ای بزرگ به نمایش گذاشته شود.
او برگزاری بیش از 70 انتخابات در کشور را بیانگر استقلال و آزادی ایران اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد در هفتم اسفندماه حضور پرشور و حماسی مردم را در پای صندوق های آرا شاهد باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی