انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهر شریفی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و توجیهی مسئولان رسانه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: تا زمانی که ثبت نامی انجام نشده و کاندیداها مشخص نیستند نمی‌توانیم به افراد احتمالی کاندیداتوری مجلس تذکری داده یا بخواهیم جلوی حرکت‌های آنها را بگیریم.

وی با بیان اینکه ما تاکنون مصداق تخلف را در بیان مطالب مشاهده نکرده و گردآوری نکرده‌ایم، گفت: ما در کنار رصد تمامی تحرکات انتخاباتی در این استان و بیان مطالب از سوی نمایندگان فعلی مجلس و کاندیداهای آینده به صورت مستند آنها را جمع‌آوری کرده و در زمان موردنظر به هیئت‌های نظارت و اجرایی تقدیم خواهیم کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: نشریات و روزنامه‌ها می‌توانند دیدگاه‌های احزاب و گروه‌ها را بدون محدودیت خاص منعکس کند و هیچ کس نمی‌تواند مانع کار آنها در چارچوب مقررات و قوانین باشد.

شریفی با اشاره به غیرمستند بودن بسیاری از مطالب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: در کشور ما هنوز قوانین مدون برای رصد، کنترل یا پیشگیری مسائل و موضوعات مطرح شده در فضای مجازی به وجود نیامده و ما در این زمینه مشکلاتی را داریم که قطعا این مشکلات را مسئولان کشوری با تدوین قوانین مدون در کنترل مطالب منتشر شده توسط فضاهای مجازی برطرف خواهند کرد.

این مسئول افزود: البته قبول داریم شبکه‌های متنوع اجتماعی به وجود آمده از مبانی و مظاهر تمدن جدید بشریت است و باید همه به عنوان پدیده جدید و مدرن آنها را قبول کنیم و در تمام دنیا انتشار مطالب در این شبکه‌ها به اشکال مختلف وجود دارد و هیچ خط و مرزی نیز برای انتشار مطالب دروغ یا راست در این فضا تدوین نشده و همچنان با برخی از نارسایی‌ها و مشکلات در این حوزه روبه‌رو هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در این حوزه با برخی چالش‌هایی روبه‌رو هستیم که امیدواریم متولیان امر در این زمینه به یک جمع‌بندی نهایی و راهکار درست دست پیدا کنند.

شریفی تصریح کرد: با این شرایط به نظر می‌رسد شعار دهکده جهانی در عصر حاضر تحقق پیدا می‌کند و در فضای مجازی به سرعت اخبار و رویدادها انتشار یافته و گاه آسیب‌هایی را متوجه جوامع می‌کند.

وی با بیان اینکه ما حق تذکر دادن به نمایندگان مجلس را در رعایت مسائل و مباحث مطرح شده نداریم، گفت: ما در حد تعامل و رفتار دوستانه می‌توانیم آنها را متوجه این موضوع کنیم که همه باید در تقویت وحدت ملی و منطقه‌ای حرکت کنیم وگرنه اینکه بخواهیم به یک نماینده و یا کاندیدایی تذکر بدهیم در حیطه اختیارات ما نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه تمام اظهارات و تحرکات نمایندگان کنونی و کاندیداهای مجلس رصد شده و مستندسازی می‌شود، یادآور شد: ما به موقع آنها را به مراجع ذی‌صلاح گزارش خواهیم کرد تا خود آنها در این باب تصمیم‌گیری کنند.

شریفی فضای آزاد برای فعالیت رسانه‌ها را در کشورمان با رعایت قوانین و مقررات یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم همه پایبند به قانون باشیم، چراکه اگر همه قانون را رعایت کنیم هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

28 آذر ماه آغاز ثبت نام کاندیداهای مجلس

این مسئول به تقویم مشخص و زمان‌بندی انتخابات مجلس نیز اشاره کرد و گفت: ما کار را در ستاد با تشکیل کمیته‌های متخلف به ویژه کمیته اطلاع‌رسانی استارت زدیم اما کار عملیاتی ما از 28 آذرماه با آغاز زمان ثبت نام کاندیداهای مجلس آغاز خواهد شد و به مدت هفت روز کاری تا 4 دی ماه ثبت نام‌ها انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه آمادگی کامل برای برگزاری شایسته و مناسب انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را داریم، یادآور شد: ما نمی‌توانیم برای اهالی رسانه محدوده و وظایفی را تعیین کنیم بلکه رسالت آنها خطیر و نقششان در امر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در جامعه مشخص و مبرهن است.

شریفی با بیان اینکه امر اطلاع‌رسانی رسالت سنگین و وظیفه خاصی را بر عهده اهالی رسانه گذاشته تا با رعایت قوانین و مقررات اقداماتشان را انجام دهند، تصریح کرد: دید منطقی و معقول آن است که برای مطبوعات محدودیت ایجاد نشود، چراکه رونق فضای مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی به نفع کشور است و رسانه‌ها بدون نگاه به جریان حزبی و سیاسی باید تلاش رسانه‌ای خود را انجام دهند و ما با هرگونه تنبیه کردن یا محدود کردن کار رسانه‌ای مخالف هستیم و دوست نداریم که آنها در امر اطلاع‌رسانی خود دچار نوعی تضاد و تناقض رفتاری شوند.

وی سیاست رسانه ملی را یک سیاست کلی و ابلاغ شده از سوی مسئولان امر در حرکت‌‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای انتخابات پیش‌رو اعلام کرد و گفت: قطعا صدا و سیما نسبت به پوشش و انعکاس اخبار معقول و منطقی در عرصه انتخابات گام گذاشته و میدان تاخت و تاز تبلیغاتی و انتخاباتی برای افراد و گروه‌هایی را به وجود نمی‌آورد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل یادآور شد: نشریات و مطبوعات محلی نیز در یک چارچوب خاص اما با گستردگی عمل بیشتر کار تبلیغاتی را شاید زودتر نیز آغاز کنند هر چند که ممکن است زمان تبلیغات رسمی فرا نرسیده باشد ولی رسانه‌ها و مطبوعات محلی بخواهند در قالب تحلیل‌ها و دیدگاه‌های کارشناسی مطالبی را منتشر کنند.

شریفی با بیان اینکه در این زمینه و تبلیغات زودهنگام قوانینی مشخص وجود ندارد، بیان کرد: اگر در این ایام کاندیدایی بخواهد بدون بیان مطالب توهین‌آمیز یا له یا علیه کاندیدایی دیگر مسائل کارشناسی خود را مطرح کند هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

این مسئول از اصحاب رسانه خواست تا با تمام توان در جلب مشارکت بالای مردم در انتخابات و حضور حداکثری آنها تلاش کنند و سعی‌شان بر این باشد تا با احترام به شعور مردم و اجتناب از حرکت‌های احساس معقول و منطقی فضای انتخاباتی مناسبی را فراهم کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۸
انتخاب اردبیل

استانداری اردبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی