انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


حال و روز این روزهای کارگران کارخانجات اردبیل ناخوش است و انگار راه درمانی هم ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  ، حال و روز این روزهای کارگران کارخانجات اردبیل ناخوش است و انگار راه درمانی هم ندارد.

کارگرانی که باید اذعان داشت در توسعه و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف، نقش بی بدیل و کم نظیری دارند و ارکان اصلی چرخه اقتصادی در حوزه صنعت، کشاورزی، عمران و آبادانی کشور هستند.

 

التبه در اهمیت فعالیت های کارگران همین بس که بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند: "حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است".

اما در این میان انگار توجه به وضعیت و شرایط کار گران تنها محدود به  روز جهانی کار و کارگر است  که البته این نگاه متفاوت هم تنها در قالب همایش ها و برنامه های ظاهری است که عملا هیچ تاثیری بر زندگی شخصی و کاری این قشر از جامعه ندارد.

کارگرانی که سختی های کار در کنار وضعیت نامطلوب اقتصادی حال حاضر کشور، آنها را در شرایطی قرار داده که شاید تاب تحمل مشکلات دیگر را نداشته باشند.

اما انگار این روزها دیواری کوتاهتر از دیوار کارگران در استان وجود ندارد به گونه ای که تعویق چند ماهه حقوق آنها، تنها مزد فعالیت های شبانه روزیشان است.

تعویق حقوقی که در ماه های گذشته در استان تبدیل به معضلی بزرگ شده است به طوریکه بعد از حضور چندین باره کارگران ذوب آهن اردبیل، این روزها کارگران آرتا تجارت زرین هم در مقابل استانداری اردبیل تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلاتشان شده اند.

 

 

البته مشکلات این قشر فعال جامعه تنها محدود به کارخانجات و شرکت ها نمی شود و بسیاری از کارگران روزمزد و ساده و... در شرایطی قرار دارند که رفع مشکلات آنها نیازمند توجه جدی از سوی مسئولان است.

حال با تمامی این اوصاف در روزها و ایامی که کم کم، مردم در حال آماده شدن برای ورود به سال جدید هستند، عدم توجه به مسائل و دغدغه های کارگران بویژه در شرایط بد اقتصادی موجود، می تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد که شاید هیچ زمان دیگری قابل جبران نباشد.

 

انتهای پیام/م

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی