ساوالان خبر: صابر سپهری در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: در ۲۷ ماه انجام مسئولیت در سنگر مدیریت آموزش و پرورش استان اردبیل با احساس تعلق به همه معلمان و فرهنگیان سعی کردم به دور از نگاه مأموریتی و مسئولیتی نهایت همراهی، اخلاص و همزبانی را با معلمان داشته باشم چرا که بر این باورم همه پیشرفت‌ها و توسعه‌ها در کشور را مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر معلمان هستیم.

وی تصریح کرد:‌ بنده اعتقاد راسخ دارم که اگر جامعه سالم می‌خواهیم باید انسان‌های شایسته و توانمند در آن تربیت یافته و رشد کنند که این وظیفه خطیر معلمان است.

 

صابر سپهری

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بنده در ۲۷ ماه عهده‌داری مسئولیت در نظام آموزش و پرورش استان اردبیل تمام فشارها و نامهربانی‌ها را که به این مجموعه روا داشته شده بود، به جان و دل خریدم ولی اجازه ندادم تا احدالناسی به حیطه معلمان بی‌احترامی و یا نامهربانی کند.

 

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان ضرورت رعایت مبانی اخلاقی و رفتاری شایسته را به همراه حفظ و حراست از کرامت‌های انسانی در مجموعه آموزش و پرورش یادآور شد و گفت: بنده همواره سعی کردم تا حافظ این حریم و نگهبان شایستگی‌ها و حرمت‌ها به معلمان باشم و با وجود اینکه در این مدت فشارها و نامهربانی‌های زیادی را تحمل کردم اما هیچ وقت اجازه ندادم تا احدالناسی به مجموعه آموزش و پرورش نگاه مغرضانه داشته باشد.

سپهری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به نظر بنده هیچ جایگاهی بالاتر از جایگاه معلمی و پرداختن به امر تربیت و تعالی نسل آینده نیست و ضرورت دارد در مسیر تربیت مبانی و مباحث ارزشی و دین‌مدارانه در حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد:‌ همواره در کنار معلمان و با آنها بودن را برای خودم افتخاری می‌دانستم و سعی می‌کردم از عمق وجود مشکلات و نارسایی‌های معلمان را درک کنم و در این حوزه تلاشی جدی داشته باشم تا امر آموزش و پرورش و شغل مقدس معلمی همواره مورد توجه و تکریم قرار گیرد.

در این مراسم از زحمات ۲۶ ماهه صابر سپهری مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اردبیل تقدیر و مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل احمد ناصری معرفی شد.

دکتر صابر سپهری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مسئولیت جدید، سرپرست مدارس ایرانیان در کشور ترکیه انتصاب و مشغول به کار می‌شود.