در جلسه امروز که محمدرضا باهنر در غیاب علی لاریجانی که در سفر عراق به سر می برد، ریاست نوبت صبح جلسه را برعهده داشت، در جریان بررسی طرح جرم سیاسی مجبور شد میکروفن یکی از نمایندگان را قطع کند.

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم اراک برای مطرح کردن پیشنهاد حذف یکی از بندهای این طرح تقاضای وقت کردف اما هنگاهی که شروع به صحبت کرد به انتقاد از رئیس جمهور در جمع استانداران پرداخت که با تذکر باهنر روبرو شد. آصفری که در سخنان خود سخنان رئیس جمهور را انتخاباتی عنوان و ان را عین دخالت در انتخابات می دانست، خواستار توجه بیشتر وی به مشکلات کشور شد. در این میان، باهنر خطاب به آصفری با کنایه گفت: ضمن نطقی که می فرمائید، مخالفت خود را با طرح نیز اعلام کنید و یادتان نرود چه می خواستید بگویید! اما این تذکر با بی توجهی نماینده اراک روبرو شد. در این هنگام باهنر با قطع کردن میکروفون آصفری باعث شد که وی به سخنان خارج از دستور خود خاتمه دهد و پیشنهاد حذفش را مطرح کند.

در ادامه مذاکرات مجلس، کمال الدین پیرموذن که به عنوان مخالف ماده ۵ طرح سخن می گفت و آن را نقض حقوق شهروندی و آزادی های افراد و گروههای سیاسی عنوان می کرد، موافقت خود با طرح ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی را هم اعلام کرد.باهنر هم در پاسخ به او گفت: بله می دانم شما موافق این طرح هستید. این واکنش باهنر باعث شد که پیرموذن بگوید” مخلص آقای رئیس هم هستیم”. البته نماینده اردبیل که رفتارهای خاص او همواره حاشیه های جالبی را در خانه ملت می آفریند این بار هم به گفتن این جمله بسنده نکرد و خود را سریعا به جایگاه هیات رئیسه رساند و باهنر را که هنوز ریاست جلسه را بر عهده داشت، بوسید! این حرکت با خنده باهنر، اعضای هیات رئیسه و دیگر حضار روبرو شد.

یکی دیگر از حاشیه های امروز پارلمان را یکی از نمایندگان منتسب به جبهه پایداری رقم زد. وی که حذف کل ماده ۶ که امتیازاتی را برای مجرمان سیاسی در نظر گرفته، خواستار شده بود در توضیحات خود به استناد ماده ۱۶۸ قانون اساسی خطاب به باهنر گفت: بنده اصراری ندارم که حرف بی خودی بزنم، اما شما گوش دهید تا اگر این اخطار را وارد نداستید آن را رد کنید. در این میان باهنر  قرار بود جای خود را در نوبت دوم ریاست به محمد حسن ابوترابی فرد بدهد. در این میان نماینده اخطار دهنده گفت: در حالی که سکاندار مجلس عوض می شود، چگونه می توانید به سخنان من گوش دهید! باهنر هم گفت: شما بفرمائید! من گوش می دادم اما اخطار شما را وارد نمی دانم!