علی هدایتی

ساوالان خبر: علی هدایتی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما پیشنهاد کردیم در پروژه مشارکتی مجتمع تجاری مسکونی ۴۵ متری ولایت سهم شهرداری اردبیل به ۳۰ درصد و سرمایه‌گذار به ۷۰ درصد برسد که البته در این زمینه می‌توان با انعطاف بیشتر و استفاده از ظرفیت شورای شهر و سرمایه‌گذار استفاده بهتری را به انجام رساند.

وی جذب سرمایه‌گذاران را نیاز اساسی توسعه شهر اردبیل در این شرایط اعلام کرد و گفت: شورای چهارم در بررسی و تصویب پروژه‌های مشارکتی موفق عمل کرده هر چند که ممکن است تعدادی از آنها به دلیل وضعیت رکود اقتصادی در کشور با مشکلات و نارسایی‌های روبه‌رو شوند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای شهر اردبیل ادامه داد: نظر کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری بر این است تا با اغماض با سرمایه‌گذار توافق کرده و در قالب کمیته عالی سرمایه‌گذاری بتوانیم بستری را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم تا در یک مسیری که خط قرمز برای شهرداری است بتواند پروژه‌‌های مدنظر خود را اجرایی کنند.

هدایتی عنوان کرد: این سرمایه‌گذار، زمینی را به نرخ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع خودش تهیه کرده و آمادگی دارد تا با سهم تعیین شده شهرداری و سرمایه‌گذار در این شرایط آشفته‌بازار و اقتصادی که همراه با رکود است زمینه اجرایی این پروژه مشارکتی فراهم آید.

وی افزود: به هیچ‌وجه ما از سهم شهرداری و یا شهر و شهروندان چشم‌پوشی نمی‌کنیم اما نظر شورای چهارم بر این است تا با انعطاف بیشتر رایزنی‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم آورد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای شهر اردبیل تصریح کرد: ما نباید ناکامی‌ها و شکست‌هایمان را در اجرای پروژه‌های مشارکتی به همه پروژه‌ها تعمیم داده و یا بخواهیم قصاص قبل از جنایت کنیم.

هدایتی اظهار کرد: تمام تلاش اعضای شورای شهر دوره چهارم به ویژه کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری بر این بوده تا با جذب جلب نظر سرمایه‌گذاران آنها را به اجرای پروژه‌های جدید تشویق و ترغیب کرده و موانع را از پیش‌روی آنها بردارند.

وی یادآور شد: اگر ناکامی و توقفی نیز در اجرای پروژه سرمایه‌گذاری شاهد هستیم این خطای اعضای شورای شهر اردبیل است که به آن رای دادند و شهرداری را مکلف کردند تا در اجرای پروژه ورود پیدا کند در حالی که باید با حوصله و سعه صدر بیشتر در این حوزه ورود پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای شهر اردبیل در مورد پروژه مشارکتی دفع پسماند و تولید انرژی و برق از جمع‌آوری و بازیافت زباله بیان کرد: تفاهمنامه‌ای که بین شهرداری با سرمایه‌گذار به امضا رسانده یک وضعیت متفاوتی را به وجود آورده تا بتوانیم در قالب این تفاهم‌نامه برخلاف تعهدات قبلی بتوان در اجرایی شدن این پروژه مشارکت کرده و ورود پیدا کرد.

هدایتی گفت: سرمایه‌گذار جدید شرکت آرتا نیرو بازیافت را شامل می‌شود که اعلام آمادگی کردند تا با برخی از تعهدات و اختیاراتی که دارند در اجرای این پروژه برخلاف وعده‌های گذشته برخی شرکت‌ها در اولین فرصت ورود پیدا کنند.

وی اظهار کرد: ما در احداث اجرای چنین پروژه‌هایی نباید هراسی را داشته باشیم و یا بخواهیم برخی از پیشنهادات قابل قبول را رد کنیم چرا که کار در حوزه جذب سرمایه‌گذار و پروژه‌های مشارکتی همراه با ریسک مدیریتی است و باید عواقب این ریسک و برخی نارسایی‌ها را بپذیریم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای شهر اردبیل ادامه داد: نباید فرصتی را از دست بدهیم و یا بخواهیم ناامید بشویم بلکه بهتر است در این زمینه کار را به نفعی اجرایی و عملیاتی کنیم تا زمینه قوت قلب بیشتر سرمایه‌گذار فراهم آید.

هدایتی با اشاره به پایان مهلت قانونی سرمایه‌گذار قبلی احداث کارخانه تولید برق از پسماند و عقد تفاهم‌نامه با یک سرمایه‌گذار جدید افزود: شهرداری تلاشش را به کار گرفته تا ضعف‌ها و نارسایی‌های گذشته برطرف شود.

وی با اشاره به مباحث حاشیه‌ای در موضوع جذب سرمایه‌گذاران گفت: ما نباید اصل موضوع را رها کرده و به حاشیه‌ها فکر کنیم بلکه بهتر است با عقلانیت و مقبولیت طرح‌ها و پیشنهادات کارها را به پیش ببریم.

به گزارش فارس، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای شهر اردبیل در مورد ارائه تخفیف ۲۰ درصدی شورا و شهرداری به دریافتی‌‌های خود در مناسبت ‌پیش‌روی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما باید شرایط انگیزشی را در دریافت مطالباتمان از اشکال، گروه‌های مردم و ادارات بگیریم و بنده پیشنهاد می‌کنم این فرصت به وجود آمده را در دو مرحله با ارائه تخفیفت‌های ۲۰ تا ۲۵ درصد اعمال کرده و مدنظر قرار دهیم.