ساوالان خبر: ابراهیم کریم‌ خانی در نشست هماهنگی برنامه‌ های پلیس در تأمین امنیت و استقرار عوامل انتظامی و پلیس‌راه و راهور در تامین امنیت تعطیلات نوروزی در اردبیل اظهار کرد: با به‌کارگیری بیش از ۴ هزار نیروی سازمان یافته در بخش‌های مختلف تلاش فرماندهی انتظامی استان بر این است تا امنیت کامل در تعطیلات نوروزی برقرار شده و تامین شود.

وی ادامه داد: استان اردبیل یکی از استان‌های مقصد گردشگری در ایام نوروز است که میلیون‌ها مسافر و گردشگر با ورود به شهرهای مختلف قصد انجام سفری همراه با احساس امنیت و آرامش را دارند که پلیس نیز تمهیدات و مقدمات انجام این سفر آرام، مطمئن و ایمن را برای هموطنان فراهم کرده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و اتفاقات ناگواری که در روزهای پایانی سال رخ می‌دهد افزود: در قدم اول از عموم هموطنان انتظار داریم از دست زدن به برخی از حوادث تلخ و ناگوار پرهیز کنند و اجازه دهند تا در آستانه سال نو شادکامی‌های مردم به تلخ‌کامی مبتلا نشود.

کریم‌خانی با بیان اینکه تلاش جدی بر این است تا آرامش و امنیت خاطر در روزهای پایانی سال با حضور ملموس پلیس در حوزه‌های مختلف فراهم آید، یادآور شد: در کنار انضباط بخشی به ترددهای درون شهری و برون شهری پلیس در روزهای پایانی به ویژه چهارشنبه آخر سال تلاش خواهد کرد تا زمینه شادی و سرور قانونی و کم خطر مردم را فراهم کند و اگر عده‌ای بخواهند ناهنجاری و بی‌انضباطی‌هایی را مرتکب شوند قطعا باید با آنها برخورد شده و چنین افراد متخلف تعطیلات نوروزی را در اختیار پلیس خواهند بود.

وی به پایین آمدن آمار و ارقام جرایم خشن در استان با اقدامات پیش‌گیرانه اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان قضایی و دادستان تصمیم بر این شده تا از ارائه مرخصی به سارقان و مجرمان حرفه‌ای در ایام تعطیلات نوروزی به ویژه در بحث جلوگیری از سرقت منازل و سایر اماکن جلوگیری شود تا امنیت پایدار برقرار باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: پلیس استان اقدامات قضایی، انتظامی مناسبی را برای ایام نوروز تدارک دیده و هیچ‌گونه نگرانی در انجام سفرهای نوروزی هموطنان‌مان به استان اردبیل وجود ندارد.