انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل – مدیر عامل عمران و مسکن سازان استان اردبیل گفت: قابلیت بافت فرسوده برای احداث مسکن مهر در این استان مورد غفلت قرار گرفته است.

علی غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید به اینکه هزار و ۵۶۲ هکتار بافت فرسوده در استان اردبیل شناسایی شده است، افزود: دلایل بسیاری می توان مطرح کرد که بافت فرسوده برای ساخت مسکن مهر مناسب بود.

وی افزود: در حال حاضر از جمله مشکلات اصلی مساکن مهر تامین زیر ساخت ها است این در حالی است که در بافت فرسوده زیر ساخت ها و نیازهای زیربنایی از جمله آب و راه و گاز فراهم است و به سادگی بخش عمده نیازها تامین می شد.

مدیر عامل عمران و مسکن سازان استان تاکید کرد: در واقع با هزینه کرد ساخت بافت فرسوده به عنوان مسکن مهر تا حد قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی می شد؛ آن هم در وضعیتی که مسکن در رکود است و گرانی و تورم موجب شده اقبال به ساخت مسکن کم باشد.

غفاری با بیان اینکه رفت و آمد شهروندان در بافت فرسوده به مراتب سهل تر از مکان های فعلی مساکن مهر در شهرستان ها است، اضافه کرد: بی توجهی به این مهم موجب شده است هزینه های گزافی برای توسعه حمل و نقل پیش بینی شود.

وی تاکید دارد که در مقابل با بهسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر چهره مطبوعی به خود می گرفت و از وضعیت پلشتی و ناهمگون از منظر شهری خارج می شد.

مدیر عامل عمران و مسکن سازان استان با بیان اینکه در برخی کوچه های قدیمی به دلیل رکود ساخت و ساز محوطه های خالی به زباله دانی تبدیل شده است، بیان داشت: مردم به جد از این موضوع ابراز گله مندی می کنند و متاسفانه در بافت فرسوده شهر اردبیل که بخش هایی مهمی از مرکز شهر است این مسئله به معضل زندگی شهروندان تبدیل شده است.

غفاری به ضرورت حمایت دولت در بهسازی بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: در حال حاضر نرخ تسهیلات ۲۲ درصدی چندان جذابیت ندارد و حال که دولت خود نسبت به بهسازی در قالب طرح هایی مانند مسکن مهر اقدام نکرده برای بهسازی بایدحمایت لازم را از شهروندان و مالکان داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی