انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش باران طی دو روز آینده در نیمه غربی سبب فرونشینی گرد و خاک و کیفت هوا خواهد شد.
بارش باران طی دو روز آینده در نیمه غربی سبب فرونشینی گرد و خاک
 فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در مورد وضعیت هوای کشور بویژه خوزستان، اظهار کرد: تصاویر ماهواره و داده‌های هواشناسی در حال حاضر استمرار توده گرد و غبار را روی عراق، شمال عربستان وبرخی نواحی در جنوب غرب ایران نشان می‌دهد با نزدیک شدن سامانه کم ارتفاع تراز میانی وتقویت همگرایی سطح زمین روی عراق، جنوب غرب و غرب ایران طی بعد از ظهر امروز وزش باد تشدید یافته و به طور نسبت گسترده تولید  گرد و خاک در این مناطق افزایش می‌یابد و انتظار می رود تا اواخر امروز استان های جنوب غرب تا غرب کشور را تحت تأثیر قرار دهد و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در بیشتر مناطق شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که با صعود تدریجی توده هوا ترازهای بالاتر فردا توده گرد و خاک با غلظت کمتر توسط جریان های لایه پایین تا میانه جو به مناطق مرکزی و تهران گسترش خواهد یافت، افزود: سامانه جوی که از مدیترانه به سمت شرق درحرکت است به تدریج در نواحی غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان موجب بارش باران خواهد شد.

گودرزی در ادامه با بیان این‌که فردا با ورود تدریجی این سامانه بارشی فعال ابتدا مناطق غرب و شمال غرب و به تدریج جنوب غرب و اواخر وقت بخش هایی از جنوب کشور شاهد بارندگی خواهد بود که بارش در ارتفاعات به صورت برف و در بخش هایی از جنوب غرب کشور به صورت رگباری گاهی با رعد و برق است، گفت: دامنه بارندگی در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق به استان‌های مرکزی و جنوبی دامنه‌های البرزی مرکزی و بخش های شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، بارش باران طی دو روز آینده موجب فرونشینی گرد و خاک و بهبود کیفیت هوا در استان های نیمه غربی و دامنه های جنوب البرز خواهد شد. در واقع بیشینه بارش روز سه شنبه در استان‌های ایلام،شمال خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و همدان  و روز چهارشنبه در استان‌های چهار محال بختیاری، کهگیلویه بویر احمد، جنوب غرب فارس و بوشهر پیش بینی می‌شود. 

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی