انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: دوران پساتحریم فرصت سرمایه گذاری برای صنایع تبدیلی کشاورزی در استان را فراهم آورده است و فعالیت در این زمینه به بخش خصوصی پیشنهاد می شود.

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روزیکشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر افزود: پروزه بزرگ آبی کردن اراضی پایاب سد خدآفرین یکی از چهار طرح تحول آفرین و بزرگ تحت پیگیری در استان است که با تامین یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی با دورنمای توسعه صنایع تبدیلی و صادرات محصولات کشاورزی در حال اجرا است.
وی افزود: بیشترین طرح ها از محل اعتبارات مهار آب های مرزی در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار، گرمی مغان و مشکین شهر اجرا می شود و با توجه به حجم اعتباراختصاص یافته به دستگاه های متولی طرح ها، تنوع و نوع کشت محصول باید مورد توجه قرار گیرد.
وی توسعه معدنی استان را دومین طرح تحول آفرین تحت پیگیری در استان اعلام کرد و از فعال شدن عملیات اکتشاف در سه پهنه معدنی امید بخش در استان و همچنین یک پهنه معدنی جدید در شهرستان نیر در جنوب اردبیل خبر داد.
خدابخش اظهار کرد: اردبیل استانی معدنی است و با تلاش شرکت های سرمایه گذاری عملیات حفر چاه برای نمونه برداری با هدف بررسی میزان فلزات معدنی و دارا بودن توجیه اقتصادی استخراج آنها آغاز شده است و به شرط نتیجه مثبت، درسال آینده ایجاد صنایع تبدیلی مربوطه را در استان شاهد خواهیم بود.
استاندار اردبیل منطقه ویژه اقتصادی نمین را سومین طرح بزرگ در حال اجرا در استان برشمرد و از تامین دو هزار هکتار زمین برای ایجاد آن، در حال مطالعه بودن طرح و صرف 40 میلیارد ریال هزینه توسط سرمایه گذار مربوطه به آن خبر داد.
وی بیان کرد: با هدف تخلیه محموله از بندر عباس و سایر بنادر و انتقال به بازارهای آسیای میانه، نصف اراضی اختصاص داده شده به منطقه ویژه اقتصادی نمین به بخش بارانداز اختصاص خواهد یافت.
وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری صنعتی استان اردبیل به عنوان چهارمین طرح مورد پیگیری با وجود رد لایحه دولت در مجلس، همچنان تحت پیگیری است و موافقت دولت برگ برنده این موضوع است.
خدابخش گفت: همفکری و تبادل نظر با استانداران مشمول لایحه جمعی مناطق آزاد و نامه نگاری با رئیس سازمان مناطق آزاد کشور برای تحقق خواسته مردم استان اردبیل ادامه دارد و برای تصویب لایحه مذکور در مجلس دهم کاملا امیدوار هستیم.
وی افزود: تحقق منطقه آزاد اردبیل برای استان بسیار مهم است و نباید به علت وجود اشکال در فعالیت مناطق آزاد، اصل موضوع زیر سئوال برده شود و موضوع الحاق بخش های شمالی استان اردبیل به منطقه آزاد ارس به شرط ناامیدی کامل از تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد می تواند به عنوان آخرین راهکار مطرح شود.

** 300 میلیون دلار به نیروگاه برق اردبیل هزینه می شود
استاندار اردبیل گفت: پیمانکار نیروگاه سیکل ترکیبی برق اردبیل مشخص شده است و 300 میلیون دلار به این طرح بزرگ هزینه خواهد شد.
خدابخش اظهار امیدواری کرد با اجرا و تکمیل این طرح ظرف 40 تا 50 سال آینده استان اردبیل از برق مورد نیاز برای توسعه صنایع و سرمایه گذاری های مربوط بهره مند خواهد شد.
وی همچنین در باره برخی مشکل های واحدهای تولیدی بزرگ از رفع آنها خبر داد و افزود: کارخانه سبلان پارچه اردبیل مشکل خاصی ندارد و بعد از تغییر مستاجر آن، کار و تولید در کارخانه مذکور آغاز شده است .
وی همچنین از واگذاری کارخانه ذوب آهن اردبیل به مستاجر و شروع به کار کارخانه از دو ماه قبل خبر داد و به خروج از رکود و رونق تولید در آن در دوران پساتحریم اظهار امیدواری کرد.
استاندار اردبیل صنایع دانش بنیان را رکن اساسی سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و با اشاره به ایجاد پارک علم و فناوری در اردبیل، مسوولان را به حمایت از توسعه تولید و اقتصاد دانش بنیان در استان توصیه کرد.
وی اظهار کرد: مشاغل دانش بنیان کارهای پیچیده و سختی به شمار نمی آیند و صندوق نوآوری و شکوفایی با تسهیلات کلان از فعالان تولید دانش بنیان حمایت ی کند.
وی همچنین با اشاره به کلنگ زنی کارخانه پتروشیمی اردبیل در سال 85 بیان کرد: نظیر این کارخانه علاوه بر اردبیل در برخی از استان های دیگر نیز دچار مشکلاتی شده است و اگر سرمایه گذار کارخانه پتروشیمی اردبیل به طور قطعی مشخص شود مشکل آن حل خواهد شد.
خدا بخش در خصوص سرنوشت طرح راه آهن اردبیل نیز گفت: برای این طرح که 23 کیلومتر تونل و پنج کیلومتر پل خواهد داشت 200 میلیون یورو پول نیاز است و با اعتبارات اندک نمی توان کار چشمگیری را پیش برد.
وی اظافه کرد: این طرح شش پیمانکار دارد، شرکتی چینی بررسی های لازم را برای قبول اجرای طرح انجام داده اما منتج به عقد قرارداد نشده است و برای اجرای طرح راه آهن تا پارس آباد مغان به سرمایه گذار خارجی نیاز وجود دارد.
/6016/7124

انتهای پیام /* 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی