انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل با بیان اینکه این استان با فرصت سوزی های زیادی مواجه شده است خواستار فراموشی گذشته و همفکری همه دلسوزان به منظور استفاده از مزیت های فراوان منطقه برای پیشرفت و جبران نابرخورداری های این استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش روز سه شنبه به مناسبت دهه فجر در دیدار با اصناف و بازاریان اردبیل افزود : حدود دو سه دهه قبل که دست دولت های وقت برای ایجاد کارخانه ها و واحدهای بزرگ صنعتی در نقاط مختلف کشور باز بود متاسفانه تلاش مطلوبی برای سرمایه گذاری در استان انجام نگرفت.
وی اظهار کرد : اگر این اتفاق خوشایند می افتاد بطور یقین مسیر پیشرفت و برخورداری استان اردبیل در تمام زمینه ها فراهم می شد و اکنون با بعضی معضل ها مانند بیکاری ، کمبود زیرساخت ها ، رکود فروش محصول های کشاورزی و دیگر مشکل های اقتصادی مواجه نبودیم.
وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت استان اردبیل یعنی حدود چهارصد هزار نفر در کار کشاورزی مشغول هستند ، تصریح کرد: میزان درآمد سالانه از مجموع محصولات زراعی در استان چهار هزار میلیارد تومان است و این مبلغ معادل میزان فروش فرآورده های یک کارخانه متوسط لبنیات در یک استان شمالی کشورمان می باشد.
او گفت: ایجاد واحدهای صنعتی و به خصوص کارخانه های صنایع تبدیلی مرتبط با محصول های کشاورزی در یک منطقه بطور قطع سبب جریان و رونق اقتصادی شده و به پیشرفت در همه جوانب آن منطقه می انجامد.
استاندار اردبیل در عین حال یادآوری کرد : اکنون هرچند اصل 44 دست دولت ها را برای سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی بسته است اما دو راه پیشرفت و توسعه برای این استان هنوز باز است و آنها شامل بهره گیری از منابع مالی موسسه های شبه دولتی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، بانک های سرمایه گذار ، صندوق های بازنشستگی کارگری و کشوری ، بنیاد تعاون ارتش ، ناجا و سپاه ، صندوق ذخیره فرهنگیان ، بنیاد برکت و سایر موسسه های مشابه و نیز سرمایه گذاری بخش خصوصی می باشند.
خدابخش یکی از راه های خروج استان اردبیل از محرومیت را بهره گیری از منابع هنگفت این موسسه ها برای سرمایه گذاری ذکر کرد و راه دوم را استفاده از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در زمینه های مختلف دانست.
وی خاطرنشان کرد : البته برای موفقیت در این زمینه باید موانع پیش روی سرمایه گذاران برداشته شود و استان اردبیل از امتیازهایی که سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری ترغیب می کند مانند معافیت های گمرکی و مالیاتی و وجود امکان صادرات آسان محصول و نظایر آن برخوردار شود.
استاتدار اردبیل افزود : البته از یک قرن قبل صاحبنظران در کشورهای جهان برای موفقیت در این زمینه ایجاد مناطق آزاد تجاری را مطرح کرده و اکنون از آن در کشورها بهره می گیرند.
خدابخش ، یادآوری کرد : ما نیز به همین منظور به شدت پیگیر تصویب این لایحه در مجلس بودیم که متاسفانه در این دوره رای نیاورد ولی به مردم استان اردبیل قول می دهم که با جدیت و با همفکری و همکاری همه و نمایندگان برای گرفتن این مصوبه از مجلس تلاش کرده و به امید خداوند متعال در این زمینه موفق خواهیم بود.
وی افزود: در صورت تصویب منطقه آزاد بطور قطع زمینه های پیشرفت مناطق مرزی که بخش عمده ای از استان اردبیل را نیز شامل می شود فراهم خواهد شد.
وی یکی دیگر از مزیت های استان اردبیل را امکان نفوذ در بازار 400 میلیون نفری آسیای میانه دانست و اظهار کرد: در شرایط سیاسی کنونی حاکم بر منطقه و تحریم روسیه از سوی اروپا و ترکیه این فرصت بی نظیر برای ایران و به خصوص استان اردبیل برای صدور انواع کالاها و فرآورده های کشاورزی به روسیه فراهم شده است.
وی در این نشست همچنین از وجود قطعی نفت در منطقه مغان خبر داد و گفت: کار مطالعه و بررسی منطقه به منظور آگاهی از مجموع میزان ذخایر نفتی و نیز اینکه روزانه چه مقدار امکان استخراج از چاه های آن وجود دارد آغاز شده است.
استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به رفع تحریم های کشورمان گفت: در این شرایط فکر ، تدبیر و اخلاص مدیران و نمایندگان می تواند به پیشرفت و توسعه استان اردبیل و جبران مافات به شکل موثر کمک کند.
وی در قسمت دیگری از سخنانش کمبود کارخانه و واحدهای صنعتی را در عدم پیشرفت ورزش استان اردبیل نیز موثر دانست و گفت : درحالی که تیم های بزرگ فوتبال در استان های دیگر به نام واحدهای بزرگ صنعتی بوده و توسط آنها حمایت می شوند در اردبیل فقط شهرداری است که باوجود مشکل های فراوان مالی خود از تیم فوتبال شهرداری حمایت می کند.
خدابخش ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دست آوردهای این رویداد بزرگ در تاریخ کشورمان و استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: اگر از محرومیت در استان اردبیل سخن می گوییم در مقایسه با سایر استانهاست و این درحالی است که پس از انقلاب دگرگونی های شگرفی در استان را در بیشتر زمینه ها شاهد بودیم.
وی تبدیل اردبیل به یک استان مستقل را یکی از این دست آوردهای مهم دانست و گفت: اگر از انصاف خارج نشویم پیشرفت های زیادی را پس از این رویداد در این استان شاهد بوده ایم.
وی همچنین از نقش بازاریان و اصناف در جریان پیروزی انقلاب و پس از آن و نیز در دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت : این قشر همواره نقش تاثیرگذار در جریان های مهم کشور داشته و دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این نشست که در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل تشکیل شد تعدادی از بازاریان و اصناف مشکل ها و پیشنهادهای خودشان را جداگانه و به شکل سوال و جواب با استاندار اردبیل مطرح و پاسخ های لازم را دریافت کردند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی