انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل گفت: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش کشاورزی استان اردبیل فرصت های استثنایی و وِیژه ای برای سرمایه گذاری های بزرگ در این بخش فراهم شده است.

مجید خدابخش یکشنبه شب در حاشیه سفر به استان مازنداران برای بازدید از واحدهای نمونه تولید کشاورزی این استان افزود: دولت اعتبار کلانی در زمینه آب و خاک استان اردبیل تخصیص داده و قرار است بیش از 60 هزار هکتار از اراضی شمال استان از دیم به آبی تبدیل شود.
وی بیان کرد: به تازگی عملیات اجرایی در 12 هزار و 500 هکتار از اراضی شمال استان توسط جهاد کشاورزی شروع شده که از این مقدار یک هزار هکتار برای ایجاد شهرک گلخانه ای اختصاص یافته است.
او اظهار کرد: وجود بازار 300 میلیون نفری روسیه زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری پر سود در کشاورزی ، دامداری ، شیلات، بسته بندی و بویژه صنایع تبدیلی کشاورزی فراهم کرده است.
خدابخش تاکید کرد که زمینه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای امکانات حداقلی مالی هستند برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بویژه در زمینه تولیدهای مبتی بر دانش بنیان مهیا است و دولت نیز با تسهیلات ویژه از سرمایه گذاران حمایت می کند.
وی گفت: سرمایه گذاری در این زمینه همچنین به تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری در راستای تامین امنیت غذایی، اقتصاد صادارت محور و مبتنی بر دانش بینیان کمک می کند.
خدابخش با اشاره به سفر خود و مدیران استانی به مازندران و بازدید از واحدهای موفق کشاورزی این منطقه گفت: این استان در زمینه طرح های تولیدی کشاورزی مبتنی بر دانش بنیان موفقیت های خوبی داشته و در جریان این بازدید بدنبال استفاده از الگوهای موفق برای استان اردبیل می باشیم .
عدیل سروی رییس جهاد کشاورزی استان اردبیل نیزگفت: گسترش کشت گلخانه ای جزو سیاست های استان است و در این زمینه تمام فعالیت ها دارای رویکرد صادراتی می باشد.
وی بیان کرد: هم اکنون کارهای بزرگی در منطقه مغان در شمال استان در زمینه آب و خاک در جریان است و با گسترش کشاورزی مبتنی بر صادرات درآینده شاهد تحولات بزرگی در منطقه خواهیم بود.
وی بیان کرد: بازار بزرگ روسیه زمینه را برای سرمایه گذاری در زمینه کشت گلخانه ای در استان اردبیل فراهم کرده و با سرعت گرفتن پروژه ها در منطقه شاهد فراهم شدن زمینه های اشتغال قابل توجهی در استان خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل ، در جریان سفر استاندار و مدیران استانی اردبیل به ماندران بازدیدازکارخانه لبنی پگاه، مرکز پرورش ماهیان خاویاری، مجتمع تولیدی گل رزوگلخانه های کشاورزی برنامه ریزی شده است.
6016

انتهای پیام /* 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی