ساوالان خبر: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر در کشورهای همچون فرانسه و آلمان تولید محصولات کشاورزی اقتصادی، اما در پارس‌‌آباد و بیله‌سوار این تولید به صرفه نیست و قدرت رقابت تولیدکنندگان این بخش به حداقل رسیده به خاطر بی‌توجهی به شیوه‌های نوین در تولید محصولات کشاورزی است.

حقیقت‌ پور با بیان اینکه نباید عنصر سیاسی در راس کار این صنعت پرمخاطب قرار گیرد، تصریح کرد: زمانی که ما پیکان تولید می‌کردیم صنعت خودرویی کره جنوبی شرایط مناسبی نداشت اما بعد از نیم قرن صنعت خودروی کره جنوبی از صنعت خودروی ما جلو زده و این خود جای تامل دارد که چگونه ما با سیاسی‌ کاری صنعت خودروی خودمان را ضایع می‌کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران خسته و ناکارآمد عامل اصلی و مانع حقیقی توسعه استان اردبیل هستند که تا این نارسایی برطرف نشود، امکان توسعه و پیشرفت در استان اردبیل وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بنده از دوران استانداری در اردبیل تلاش کردم تا از ظرفیت محققان، پژوهشگران و صاحبان علم و دانشگاهی در مسیر توسعه استان بهره بگیریم به طوری که در دوران استانداری بنده پارک علم و فناوری مجوز گرفته و فعالیت‌های این مجموعه آغاز شده است.

حقیقت‌ پور گفت: ما با اخذ مجوز با هزاران رفع مشکلات و پیگیری‌ها برای این استان زمینه احداث پالایشگاهی را فراهم کردیم اما متولیان امر قادر نیستند در این استان زمین آن را تامین کنند به طوری که آب منطقه‌ای و منابع طبیعی مخالف راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی هستند.

حقیقت‌ پور افزود: راه‌اندازی این چهار واحد بخش صنایع نفت و گاز می‌تواند برای ۵ تا ۶ هزار نفر از جوانان بیکار منطقه به ویژه با توسعه و تقویت بخش‌های تخصصی در رشته‌های همچون شیمی زمینه اشتغال تولید کند.

وی راه‌اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات بین‌المللی و تلاش برای اخذ مجوزهایی را با هدف راه‌اندازی واحدهای انرژی هسته‌ای در استان بیان کرد و گفت: مرکز پرتودهی گاما با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌ های فیزیک و همچنین واحد شتاب‌دهنده گاما با ایجاد فرصت‌های اشتغال برای بیش از ده‌ ها هزار نفر از بیکاران منطقه می‌ تواند قسمتی از ظرفیت‌های علمی و تحصیل‌ کردگان دانشگاهی استان را که فاقد درآمد کافی هستند، زمینه اشتغال فراهم کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار این اقدامات قرار است نیروگاه زباله‌سور، دو کارخانه داروسازی و ده‌ها واحد تولیدی صنعتی و مراکز علمی تحقیقاتی بستر اشتغال لازم و توسعه واقعی را فراهم آورد.