انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرمؤذن صبح امروز در مراسم آغازین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر اظهار کرد: به دنبال تصویب منطقه آزاد تجاری استان اردبیل به صورت مستقل پیگیر تصویب منطقه ویژه گردشگری و اقتصادی ساوالان هستیم که شامل نیر، سرعین و مشگین‌شهر خواهد بود که تلاشمان بر جذب مجوز از طریق مناطق آزاد است.

وی افزود: در مسیر توسعه گردشگری شهرستان نیر و تامین زیرساخت‌های لازم محور مواصلاتی نیر به سمت سراب و تبریز در حال تصویب شدن است که قطعا این زیرساخت اسباب حضور بیشتر سرمایه‌گذاران، مسافران و گردشگران را فراهم خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان اردبیل، ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نیر را فوق‌العاده توصیف کرد و یادآور شد: این توانمندی‌ها تا حدود زیادی معرفی و شناسانده شده و برگزاری این جشنواره‌ها فضایی را فراهم می‌آورد تا توانمندی‌های نیر بیشتر شناسانده شده و معرفی شود.

پیرمؤذن‌، وجود آب‌های گرم متعدد و مناطق نمونه گردشگری همچون بولاغلار و بوشلی را در نیر زمینه‌ساز این حرکت جدی و تاثیرگذار توصیف کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا بتوانیم در قالب منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری ساوالان بیشتر و بهتر این توانمندی را به سطح ملی، جهانی و بین‌المللی معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: این استان با پیشینه تاریخی و غنای گردشگری و همچنین عشق و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت در سطح ملی و جهانی شناخته شده است و به یقین بسیاری از ایرانیان در کنار حضور در سرعین در مناطق گردشگری بولاغلار و چشمه‌های جوشان و گرم قینرجه و بوشلی نیر حاضر شده‌اند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس به توافق اخیر هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ملت ایران شهد شیرین این توافق عزتمندانه را با عنایت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با پشتیبانی ملت کشیده‌اند که گوارای وجود ایرانیان باد.

پیرمؤذن عنوان کرد: برگزاری ملی این جشنواره در سایه تلاش و پیگیری مسئولان استانی و میراث فرهنگی انجام شده و امیدواریم با تهیه طرح جامع گردشگری نیر بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و مشخص در این حوزه حرکت کنیم تا روزی را شاهد باشیم تا این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی یادآور شد: به دنبال تحقق حماسه سیاسی و ارتقای دیپلماسی ایران در سطح جهانی و بین‌المللی قطعا دیپلماسی اقتصادی ایران نیز توسعه پیدا کرده و ارتقا می‌یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با فراهم شدن فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان قطعا بخشی از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در استان اردبیل فراهم خواهد آمد و استاندار اردبیل در این زمینه با همراهی نمایندگان تلاش جدی انجام داده‌اند.

پیرمؤذن گفت: با بهبود وضعیت اقتصادی مردم بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های فعلی حل خواهد شد که ضروری است از فرصت صنعت گردشگری و اقتصاد پردرآمد آن استفاده شود.

وی ادامه داد: براساس داده‌های جهانی بیشترین ثروت ملل از محل توسعه اکوتوریسم و گردشگری است که سهم استان اردبیل در این زمینه به رغم ظرفیت‌های ممتاز اندک است در حالی که مدنیت، ‌تنوع آب و هوایی، طبیعت زیبا و ... این استان نشان می‌دهد که ما بهتر از این می‌توانیم از ظرفیت صنعت گردشگری و توسعه اکوتوریسم استفاده کنیم.

این نماینده مجلس دین اسلام را دین نشاط و سرزندگی توصیف کرد و افزود: ما هر چقدر روی نشاط مردم سرمایه‌گذاری کنیم قطعا جامعه‌ای سالم و پرشور و نشاط خواهیم داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی