انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

مصطفی‌ افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: عمده‌ترین تأخیر در مصوبه منطقه‌ آزاد تجاری و تصویب آن در مجلس عدم تعیین محدوده منطقه آزاد تجاری است که قرار شده با تعیین محدوده روند کار سرعت بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: ما در صحبت‌هایی که با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم به صراحت اعلام کردند که در هیچ مقطعی شورای نگهبان بدون تعیین محدوده به مناطق آزاد مجوز تأسیس و فعالیت نداده است، چراکه اگر محدوده‌ای مشخص نباشد امکان سوءاستفاده و تغییر مکان اجرای منطقه آزاد وجود دارد که با این شرایط باز و گشاد امکان ندارد منطقه آزاد تجاری شکل بگیرد.

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: قرار است شورای مناطق آزاد کشور به ویژه شخص ترکان در نخستین فرصت با تعیین محدوده که از سوی استان منطقه بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی پیشنهاد شده تعیین محدوده انجام دهد تا زمینه تصویب نهایی فراهم آید.

افضلی‌فرد افزود: با تعیین محدوده قطعاً زمینه اجرای هرچه سریع‌تر و تصویب نهایی در مجلس و شورای نگهبان فراهم می‌آید که امیدواریم این کار در مجلس نهم به سرعت مراحل اجرایش انجام شود.

وی از سازمان مناطق آزاد کشور خواست تا بدون سهل‌انگاری و قصور و کوتاهی هرچه سریع‌تر محدوده مشخص شده و امکان ارائه آن به مجلس و تأیید نهایی در شورای نگهبان به انجام برسد.

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قطعاً با نظر موافق نمایندگان مشکلی در تصویب این لایحه در مجلس نیست و ما رایزنی‌های لازم را انجام دادیم تا به شکل منطقی نمایندگان با منطقه آزاد تجاری استان موافقت کنند.

وی فضای مجلس را برای تصویب منطقه آزاد اردبیل و یک استان دیگر مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: تلاش جدی بر این است تا در این فرآیند مشکل و مانعی به وجود نیاید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی