انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا - کارشناس ارشد شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ایران گفت: طرح به سما با هدف بهینه سازی مصرف سوخت بر روی 600 هزار سامانه گرمایشی و موتورخانه های کشور اجرا می شود.

به گزارش ایرنا ، احمد فضلی سه شنبه شب در نشست اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: 500 هزار دستگاه از موتورخانه های مربوط به سامانه گرمایشی این طرح به موتورخانه های منازل مسکونی و یکصد هزار دستگاه بقیه به واحدهای تجاری و اداری مربوط است.
وی اظهار کرد: طرح به سما که واژه اختصاری بهینه سازی مصرف انرژی است توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ایران تهیه و با همکاری شرکات ملی گاز اجرا می شود.
او گفت: با اجرای این طرح معادل 35 هزار و 510 میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی و مقادیر هنگفتی از میزان گازهای زیان آور گلخانه ای در ایران کاسته می شود.
فضلی همچنین با اشاره به اینکه 45 راهکار صرفه جویی در مصرف سوخت شناسایی شده ادامه داد: حدود 15 مورد از این راهکارها کم هزینه هستند و البته به نیروهای دارای مهارت زیاد نیاز دارند.
وی انجام تبلیغات و اطلاع رسانی در زمینه اجرای طرح بهینه سازی مصرف سوخت در ایران هم برای خانواده ها و سایر مشترکان و هم برای شرکت های فنی و تخصصی واجد شرایط که تمایل به سرمایه گذرای در این ارتباط دارند را ضروری دانست.
وی افزود: با هدف اجرای مفید و مطلوب این طرح خصوصیات آب و هوایی و اقلیمی مناطق
مختلف کشور مطالعه و بر اساس شاخص های به دست آمده و به تناسب ویژگی های هر منطقه از لحاظ آب و هوایی به اجرا گذاشته می شود.
وی دارا بودن تاییدیه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، امکانات کافی لازم ، عضویت در اتاق بازرگانی و سابقه پنج سال فعالیت در این زمینه را از شرایط لازم برای سرمایه گذاران در ارتباط با اجرای طرح به سما ذکر کرد.
وی همچنین اردبیل را سردسیرترین استان ایران دانست و گفت: در حالی که اجرای این طرح در اردبیل بسیار ضروری است ولی با تاسف از فراخوانی که در زمینه اجرای طرح بهینه سازی مصرف سوخت منتشر شده استقبال بسیار اندک شده است.
استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: اجرای طرح بهینه سازی مصرف سوخت علاوه بر مزایایی مانند صرفه جویی و جلوگیری از اسراف و کمک به کاهش آلودگی هوا و محیط زیست سبب ایجاد اشتغال نیز می شود.
مجید خدابخش افزود: 166 مشترک پرمصرف گاز در اردبیل شناسایی شده اند که حدود دو سوم آنها را واحدهای مسکونی و تجاری تشکیل می دهند.
وی اظهارامیدواری کرد شرکت و یا شرکت هایی که در استان اردبیل واجد شرایط لازم مانند امکانات مهندسی و فنی طراحی ، امکانات ، تجهیزات و منابع مالی هستند در این زمینه پیشقدم باشند. 
او این طرح را مرتبط با اقتصاد مقاومتی ذکر و اظهار کرد: تمام ارگان های ذیربط به ویژه
مراکز فنی و حرفه ای با همکاری و ارائه آموزش های لازم باید برای اجرای این طرح کمک کنند.
وی در ادامه از مدیران ذیربط خواست یک جلد کتابچه با عنوان قانون رفع موانع تولید همراه خود داشته و آن را که حاوی 50 ماده در ارتباط با اقتصاد مقاومتی است به دقت مطالعه کنند.
او با تاکید بر اینکه ارگان ها و اداره ها کارهای عادی خود را باید از موضوع اقتصاد مقاومتی جدا کنند خواستار تعریف و شناسایی وظایف هر ارگان در این ارتباط شد.
وی اظهار کرد: برخی از شیوه نامه های کهنه و گذشته باید کنار گذاشته شوند و متناسب با فن آوری های پیشرفته کنونی کار شود چرا که اگر فقط در امکانات سخت افزاری دگرگونی ایجاد اما بخش نرم افزاری که عامل اصلی پشتیبانی و مدیریت در هر ارگانی است
به حال خود رها شود در زمینه اقتصاد مقاومتی موفقیت حاصل نخواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی