انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

طرح استانی شدن انتخابات بایگانی شد

سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۳ ب.ظ

همزمان با رد کلیات آن در شورای نگهبان؛

طرح استانی شدن انتخابات بایگانی شد

موج-طرح استانی شدن انتخابات پس از عدم تایید از جانب شورای نگهبان برای چندمین بار از دستور کار مجلس خارج می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، طرح استانی شدن انتخابات که پس از بررسی در صحن علنی به شورای نگهبان فرستاده شده بود، با ایراد و رد این شورا مواجه شد. 
پیش از این اعضای کمیسیون شوراها هر یک ابراز امیدواری کرده بودند که این طرح به تصویب شورای نگهبان برسد و حتی در انتخابات مجلس دهم هم اجرایی شود؛ اما طبق آنچه که در اطلاعیه شورای نگهبان آمده این طرح با ایرادات متعددی مواجه است که با شرع و قانون نیز مغایر دانسته شد. البته قرار است مشروح ایرادات شورای نگهبان در این زمینه منتشر شود.

زارع زاده مهریزی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد رد این طرح از جانب شورای نگهبان به خبرنگار موج گفت: حالا که استانی شدن انتخابات در شورای نگهبان رد شده است کلا از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.
وی افزود: کلیات این طرح رد شده است و این بار هم مثل دوره های قبل مورد تایید قرار نگرفت.
گفتنی است؛ پیش از این مخالفت های بسیاری با این طرح شده بود. به نظر می رسد مسائل امنیتی و قومیتی در این طرح به نحوی بوده که در این دوره هم به تایید شورای نگهبان نرسیده است. البته آن طور که یکی از نمایندگان مجلس گفته است ایرادات به طرح استانی شدن قابل اصلاح نیست.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی