لیلا تقوی

ساوالان خبر: لیلا تقوی در جلسه رسمی شورای شهر که در صحن علنی شورای شهر اردبیل برگزار شد با انتقاد شدید از حذف اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی مطالعه و اجرای دومین پارک بانوان در اردبیل اظهار کرد: به هیچ‌وجه این ضعف آشکار و بی‌توجهی در حق بانوان اردبیل را برنمی‌تابم و از شهردار اردبیل به خاطر این قصور و کوتاهی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز می‌خواهم که نسبت به برخورد جدی با این مسئول اقدام لازم را انجام دهد.

وی گفت: این جای تعجب است که به بهانه پیدا نشدن زمین برای احداث پارک بانوان این اعتبار جابه‌جا شود و حق و حقوق بانوان نادیده گرفته شود در حالی که به جای حذف یا جابه‌جایی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای مطالعه و احداث پارک بانوان بهتر است از محل دیگر این کسری‌ها جبران شود.

نایب‌‌‌ رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: به هیچ‌وجه وجود یک پارک بانوان در شهر اردبیل با وسعت چهار منطقه شهرداری جوابگو نیست و بر اساس بودجه ۹۴ قرار بود در منطقه سه و چهار شهرداری اردبیل نیز پارک بانوانی احداث شود اما به دلیل ضعف مدیریت مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز این موضوع نادیده گرفته شده و اسباب بی‌توجهی به قشر بانوان فراهم آمده است که به هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد تا این تبعیض‌ها و رفتارهای نامطلوب با قشر عظیم بانوان انجام شود.

تقوی با انتقاد از مدیریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز و نارضایتی‌هایی که در این مدیریت از سوی مردم مشاهده می‌شود، افزود: این مدیریت در واگذاری تابلوهای تبلیغاتی نیز تبعیض‌هایی را داشته و آنچنان که مطلوب به نظر می‌رسد نتوانسته است در توسعه پارک‌ها و فضای سبز اقدام خوبی را انجام دهد در حالی که بسیاری از پروژه‌ها نیز ناتمام باقی‌مانده است.

وی تصریح کرد: با تلاشی که در جلسه رسمی داشتند و با نظر مساعد همکاران شورا تصمیم بر این شد تا ۱۰۰ میلیون اعتبار مطالعات و اجرای پارک بانوان در بودجه حفظ شود تا از محل این اعتبار کارها به موقع و با دقت نظر بیشتر در این بخش انجام شود.

نایب‌رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: پیگیری این موضوع نیاز به فعالیت‌های کارشناسی شده و منسجمی دارد و بهتر است از محل دیگر این کسری‌ها جبران شود.

تقوی با بیان اینکه تا دو برابر هزینه در سامان‌دهی رودخانه بالیقلو انجام شده اما قصد حذف ردیف اعتباری از سوی این سازمان تعجب‌آور است بیان کرد: اعتراض بنده به مدیرعامل این سازمان از آن جهت است که به برخی استخدام‌های فامیلی و تبعیض در حق نیروهای شاغل در این مجموعه پرداخته و در حالی که شهرداری امروز گرفتار سر و سامان دادن به ۲۹۱ نیروی جذب شده غیرقانونی شهردار سابق است این مدیر به فکر حفظ نیروهای خودش است.

وی به بلاتکلیفی ۲۹۱ نفر نیروی جذب شده شهرداری اشاره کرد و گفت: آنهایی که باقی‌مانده‌اند و آنهایی که اخراج شدند مشکلات خاص خودشان را دارند و باید تعیین تکلیف در این زمینه هر چه سریع‌تر انجام شود تا مشکلاتی که شهردار سابق برسر شورا آورده بالاخره ختم به خیر شود.

نایب‌رئیس شورای شهر اردبیل غیرقانونی بودن این جذب‌ها را به همراه برخی تخلفات انجام شده در زمان شهردار سابق را یادآور شد و گفت: همان زمانی که آقایان به سفر کیش می‌رفتند باید به جای این سفر تفریحی به فکر تامین اعتبار پارک بانوان بودند تا امروز با مشکلاتی روبه‌رو نمی‌شد.

تقوی احداث پارک بانوان را نیاز ضروری این قشر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت واقعی توصیف کرد و ادامه داد: با مصوبه شورای شهر تلاش شد تکمیل مطالعات برای احداث این پارک امسال و عملیات اجرایی آن نیز سال آینده آغاز شود.

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کمک به مساجد

نایب‌رئیس شورای شهر اردبیل به مصوبه امروز شورای شهر مبنی بر اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای شهرداری با هدف کمک به مساجد اشاره کرد و گفت: شهردار سابق در سه ماهه اول اعتبار ماده ۱۷ را به طریق نادرست هزینه کرده بود که بخشی از این هزینه کردها به خاطر ایجاد فضای انتخاباتی برای حضور در صحنه رقابت‌ها و جذب آرای عده‌ای خاص اتفاق افتاده است.

به گزارش فارس، تقوی در پایان سخنان خود گفت: با مصوبه شورای شهر قرار شد ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کمک به ۱۲ تا ۱۳ مسجد نیازمند به کمک شهرداری در اولویت قرار گیرد اما انتظار داریم تا لیست کمک شهردار سابق به مساجد و لیست کمک‌های جدید احصا شده و در این زمینه هدف‌گذاری مشخص و پرداختی‌های بدون تبعیض را شاهد باشیم.