انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


عقب ماندگی, بیله سوار, مسئولان بیله سوار, مغان امروز
شهرستان بیله سوار با قدمت دیرینه، دارای منابع و امکانات خدادادی از جمله زمین های کشاورزی حاصلخیز، معادن شن و ماسه، اماکن توریستی و جاذبه های گردشگری بکر،نفت و دیگر منابع خدادادی است اما...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی به نقل از مغان امروز، شهرستان بیله سوار با قدمت دیرینه، دارای منابع و امکانات خدادادی از جمله زمین‌های کشاورزی حاصلخیز، معادن شن و ماسه، اماکن توریستی و جاذبه های گردشگری بکر،نفت و دیگر منابع خدادادی است که در کشور ایران مثل شهرستان بیله سوار که از این امکانات خدادادی عظیم برخوردار باشد کمتر یافت می شود، اما با توجه به قدمت دیرینه و منابع عظیم خدادادی، شهرستان بیله سوار بعد از گذشت 37 سال از انقلاب هنوز پیشرفت قابل توجهی نکرده است.

 

اگر مسئولان بعد از انقلاب برای بیله سوار دلسوزانه و خلاقانه کار می کردند امروز شهرستان بیله سوار به عروس استان اردبیل تبدیل می شد زیرا که استفاده بهینه از منابع و ثروت عظیم خدادادی این شهرستان باعث می شد دیگر دست یاری به دیگران دراز نکنیم.

 

نکته دیگری که لازم است ذکر شود این است که اکثریت مدیران و کارمندان بیله سوار غیر بومی هستند اگر این افراد از خود بیله سوار بود، هم تحصیلکرده ها در این شهر بیکار نبودند و هم بیله سوار از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بود.

 

 متاسفانه یک عده ای کم کارامد و کم لیاقت بعد از انقلاب مانع پیشرفت بیله سوار شدند و باعث شدند بیله سوار حتی به صورت طبیعی و عادی هم رشد نکند.

 

حقیقتا این موضوع درد و فاجعه بزرگی نیست که در بیله سوار چندین نفر لیسانس و فوق لیسانس راننده آژانس مسافربری هستند؟ و همه می‎دانند ما خودمان از سر نجابت یا از سرگذشت و اغماض و خویشتنداری این همه عقب ماندگی بیله سوار را محاکمه نکرده ایم.

 

 پایه انقلاب اسلامی ما از دین ناب محمدی است و بهترین برنامه برای زندگی بهتر انسانها طراحی شده است پس اشکال کار از کجاست؟

 

با این تفاسیر معلوم می شود که مشکل از قوانین و برنامه های مدون طرح ریزی شده نیست لذا علاوه بر اینکه اشخاص معمولی خوب هم نباید در رأس کار باشند بلکه افرادی در رأس امور باشند که از نظر ایمان و تقوا و تخصص در رأس باشند اما متاسفانه در جامعه ما شایسته سالاری کم رعایت شود و تبعات آن کل جامعه را در بر می گیرد.

 

 درصد بالایی از مسولان شهرستان بیله سوار غیربومی هستند چرا نباید آنها فعال، کاربلد، دلسوز و از نظر تقوا و ایمان در سطح عالی باشند؟

 

انتظار ما از مسئولان خیلی بیشتر است ما نمی توانیم مسئولان را به اندازه آدم های معمولی خوب بپذیریم آدم های خوب و معمولی نباید در رأس کار باشند بلکه کسانی که در رأس امور هستند باید از نظر ایمان و تقوا و تخصص در رأس باشند.

 

دلایلی که شهر ما پیشرفت نمی کند این است که مسئولان ما خوب عمل نکرده اند اگر مسئولان یک جامعه، با تقوا و مؤمنانه رفتار کنند «لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْض» محقق خواهد شد.

 

ما ادعا نمی کنیم که حتما مسئولان ما بومی باشند زیرا که معیار برتری، تقواست نه تعصب و بومی گرایی. « إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم» اما اگر قرار است مسئولان شهر بیله سوار غیربومی باشند پس چرا شایستگی به حد کافی نداشته باشند و چرا دلسوز و خلاق نباشند؟ بنابراین تا مشکل مدیریت در کشور ما اصلاح نشود بقیه مشکلات حل نخواهد شد.

 

با این حال نمایندگان مجلس و مسئولان بالادستی باید برای اصلاح مدیریت در کشور طرحی جامع ارائه بدهند تا به قانون تبدیل شود اما متاسفانه نمایندگان مجلس این مشکل را نه نتها جدی نمی گیرند بلکه با دخالت و وارد شدن مستقیم به امور اجرایی، فساد مدیریتی بوجود می آورند. مدیریتی که در عرض یک شب تعیین می شود در یک شب هم می توانند کشور را به باد بدهد.

 ​انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی