انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

شهرک گلخانه ای در بیله سوار احداث می شود

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵ ق.ظ

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل از تصویب احداث شهرک گلخانه ای در شهرستان بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل گفت: برای ایجاد این شهرک یک هزار هکتار در محدوده طرح تبدیل زمین های دیم شمال استان به آبی و همچنین منطقه آزاد تجاری اختصاص یافته و البته شرط موافقت با احداث آن، تولید صادرات محور است.
وی افزود: در آن محدوده از یک میلیارد دلاری که برای مهار آب های مرزی به استان اردبیل اختصاص یافته بود، جهاد کشاورزی پروژه ای به ارزش 2 هزار و 700 میلیارد ریال اجرا کرده که فردا کلنگ زنی می شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: این شهرک گلخانه ای زیر نظر شرکت شهرک های کشاورزی کشور بوده و همچون منطقه آزاد تجاری از موانع صادرات و پرداخت مالیات معاف می شود.
او در ادامه گفت: معافیت های مالیاتی برای تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی، واحدهای فناوری اطلاعات، شهرک های صنعتی خصوصی و صنایع دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری اعمال خواهد شد.
خدابخش عنوان کرد: هرگونه افزایش، تبدیل و تکمیل واحدهای تولیدی که منجر به صدور پروانه جدید باشد، مشمول این قانون شده و واحدهایی که در گذشته ایجاد شده و از خارج به درون شهرک های صنعتی جابجا بشوند، نمی توانند از این معافیت ها استفاده کنند.
وی اضافه کرد: صنایعی که در تولید خود تغییراتی ایجاد کرده و محصولات خود را ارتقا دهند نیز جزو صنایع دانش بنیان محسوب می شوند اما موضوع اصلی شفافیت مالی است که نبود آن در گذشته باعث مشکلاتی شده که امروز شاهد آن هستیم.
استاندار اردبیل تشریح کرد: پیش تر برخی شرکت های دانش بنیان برای فرار از مالیات صورت های مالی خود را دستکاری می کردند و امروز بانک ها با توجه به زیان ده بودن صورتحساب ها، از پرداخت تسهیلات به آنها خودداری می کنند.
او افزود: دولت تدبیر و امید مزیت ها و تسهیلات بسیار مناسبی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته که در تاریخ ایران بی نظیر است اما برخی شرکت ها به دلیل نبود صورت مالی شفاف، حتی ثبت نشده و از این فرصت طلایی محروم می شوند.
خدابخش بیان کرد: معافیت مالیاتی در قانون رفع موانع تولید برای واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی و صنایع مستقر در فاصله بیش از 30 کیلومتری مرکز استان نیز در نظر گرفته شده که البته تنها در ایران نیست و سایر کشورها هم برای مبارزه با رکود و ایجاد اشتغال، مشوق هایی از جمله معافیت های مالیاتی در نظر می گیرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی