انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

شهرداری مشکین شش سال است حسابرسی نشده!

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹ ق.ظ


دانستن برخی از مسایل و مشکلات و موضوعات در حیطه شهر حق مردم است چرا نباید امور مالی شهرداری به مدت بیش از شش سال شفاف نشود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی به نقل از مشکین‌رسا، مشگین‌شهر، شهر دیرینه های پایدار، شهری با مردمانی نجیب، از نجابتشان همین بس که به مدیران خود اعتماد دارند و بیش از شش سال است که حساب دخل و خرج شهرداری را سراغ نگرفته اند و یا شاید هم جویا شده اند امّا برخی از مدیران با آگاهی قبلی از منعطف بودن و حیامندی شهروندان محترم از کنار موضوع رد شده‌اند دقیقاً نمیدانم ولی بسیار مشتاقم همشهریان نیز از در‌آمدها و هزینه ها باخبر باشند.

 

در ایام تبلیغات دوره دهم مجلس شورای اسلامی افرادی افشاگری هایی کردند منجمله، از بدهکاری 20 میلیارد تومانی شهرداری و هزینه های مصروفه در احداث و تخریب پل غیر هم سطح تقاطع خیابان‌های شهید بهشتی و باهنر جنوبی در نزدیکی میدان سبلان و از جمله شفاف سازی در مورد پاساژ 9 دی در میدان آزادی و نحوه قرارداد با سرمایه گذار پل معلق و عایدات شهرداری از این پروژه و اینکه شهرداری مشگین‌شهر زمین‌های در اختیار را بی حساب و کتاب واگذار می کند و برای پرداخت حقوق کارکنان هزینه می‌کند و اگر این موضوع درست باشد وای به حال شهر و شهروندان.

 

در حین تبلیغات انتخاباتی گفته شده بود که شهرداری محوطه متعلق به پل معلق را از محل اعتبارات شهرداری آسفالت کرده است و در ارایه سایر خدمات نیز کم نگذاشته است و ذکر شد که در خیابان جمهوری اسلامی پروانه ساخت یک ساختمان تجاری و مسکونی به دلیل عقب نشینی مالک بدون دریافت حتی یک ریال صادر شده است درحالیکه در هیچ جای خیابان مزبور شاید از 50 و یا 60 سال پیش هیچ نوعی عقب نشینی انجام نشده است.

 

همچنین نقل شده بود که شهرداری در ایجاد خدمات در آرامستان جدید شهر تعلل می‌کند ولی برای آسفالت کردن و یا پازل بندی برخی معابر و کوچه ها به طور خاص اقدام می کند.

 

یکی دیگر از بحث ها اجرای برخی از طرح‌ها در برخی نقاط خاص برای مرغوبیت بخشی به املاک برخی از اعضای شورای اسلامی بوده است.

 

گفته شد یکی از شهرداران سابق برای پیگیری اهداف شخصی خود افرادی را با عناوینی به استخدام شهرداری در آورده است تا در آینده سبد رأی خود را پر کند و امروز یکی از معضلات شهرداری نیروی کار مازاد است.

 

بیان شد که یکی از شهرداران سابق به بزن و بهادر بودنش می نازیده است آیا ایشان شهردار بوده است یا نیروی پلیس ساختمان که در موارد ضروری زور بازویش به کار آید، کت درآوردن با مدیریت کردن، زمین تا آسمان توفیر دارد باز خدا شکر که مشگین شهر و اخبارش چندان هم در کشور و یا خارج از مرزها کمتر می پیچد و گرنه شاید ناظران تحلیل می‌کردند که مشگین شهر تکه ای از مغولستان دوران چنگیزخان است.

 

دانستن برخی از مسایل و مشکلات و موضوعات در حیطه شهر حق مردم است چرا نباید امور مالی شهرداری به مدت بیش از شش سال شفاف نشود؟

 

چرا ارائه خدماتی مثل دفع زباله ها وآسفالت کردن معابر و سایر خدمات شهری باید گزینشی انجام گیرد باز هم تأکید می‌شود دانستن حق مردم است شفاف کنید که چرا باید شهرداری این همه بدهی داشته باشد؟

 

و آیا این بدهی ها با میزان خدمات و پروژه های عمرانی همخوانی دارد؟

 

اگر قرار باشد یک شهردار با رفتنش از پاسخگو بودن در مقابل شهروندان و مراجع قانونی مصون باشد آنگاه سنگ روی سنگ بند نمی شود بیاید حق مطالبه گری خودمان را صاحب شویم و اینگونه نباشد که متخلفان نه تنها پاسخ ندهند بلکه از مردم طلب کار باشند.

 

سخنی کوتاه با همشهریان عزیز دارم ، بیاییم در دوره انتخابات و تبلیغات انتخاباتی اسیر و گرفتار گرد و غبار نشویم و درست انتخاب کنیم و از تعصبات قومی و قبیله‌ای حداقل در این حیطه پرهیز کنیم چرا به گونه ای انتخاب و رفتار نکنیم که به عنوان موکل از وکیل مان روند کارها را پیگیری نکنیم.

 

شاید این حق طبیعی مردم شهرستان باشد که دادستانی به عنوان مدعی العموم وارد موضوع شود در مورد موارد فوق الذکر قانون را اعمال کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی