انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل از حمایت های مادی و معنوی دولت از شرکت های فن آور و دانش بنیان فعال در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی فعال در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: شرکت های دانش بنیان از تسهیلات صندوق نواوری و شکوفایی بهره مند شده و پایان نامه های کارشناسی ، ارشد و دکترای مرتبط یا بهینه سازی مصرف انرژی حمایت 
می شوند که باید این مهم در جلسه ای با دانشگاهیان به خوبی تشریح شود.
وی افزود: ارزان بودن انرژی هایی مانند برق ، نفت و گاز موجب شده اسراف در مصرف داشته باشیم و مقام معظم رهبری نیز بارها بحث صرفه جویی و الگوی مصرف را مورد تاکید قرار دادند که باید از تاکید فرهنگی به اجرا تبدیل شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: بسیاری از ساختمان های دستگاه های اجرایی در این زمینه مشکل دارند و بزرگترین مصرف کننده دولت است و باید اقدام هایی در این زمینه نیز انجام شود.
او اضافه کرد: پیش تر نسبت به تاسیسات ساختمان ها چندان دقت نمی شد که نظام مهندسی باید به این امر توجه کند چرا که مصرف کننده متوجه این امر نمی شود و شرکت های فعال در این زمینه باید به موضوع ورود کنند چرا که بهینه سازی مصرف انرژی نکته های ظریفی دارد و از طرف دیگر زمینه اشتغال جدیدی می تواند ایجاد کند.
خدابخش گفت: بهینه سازی مصرف انرژی اقدام به جایی است که در نهایت به حفاظت از محیط زیست نیز می انجامد و گرچه در استان اردبیل مشکل آلودگی هوا نداریم اما نمی توان بین استان ها مرزی قائل شد و در آینده ممکن است این منطقه نیز گرفتار این موضوع بشود همان طور که چند روزی در سال میزبان ریزگردها هستیم.
او افزود: استفاده از فناوری سی اچ پی در تاسیسات توسط شرکت گاز و برق می تواند دنبال شود به ویژه در بخش صنعت که کارخانه های سیمان ، ذوب آهن ، آرتاویل تایر ، سبلان پارچه ، کشت و صنعت مغان و پارس واحدهای تولیدی بزرگ استان هستند و بیشترین مصرف انرژی در این بخش را دارند.
استاندار اردبیل گفت: پروژه های انتقال و پمپاژ آب نیز باید اصلاح و از الگوهای بهینه شده استفاده کنیم چرا که پیش تر این پروژه ها در زمان ارزانی انرژی به صرفه بوده و به نوعی می توان مهندسی ارزش انرژی آن را نام نهاد. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی