حمید لطف اللهیان

ساوالان خبر: حمید لطف‌ اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: تدوین بودجه سال ۹۵ شهرداری اردبیل در حال انجام است و به زودی لایحه بودجه بعد از بررسی‌های کارشناسی تقدیم شورای شهر خواهد شد تا در زمان مناسب بعد از بررسی و تصویب در شورا برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

وی وضعیت نامناسب درآمدی شهرداری را با گردش اقتصادی کم مردم در سطح جامعه یادآور شد و گفت: ما هرچند در یک شرایط رکود اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم اما برای پرداخت بدهی‌هایمان با اولویت برنامه‌ریزی‌های خاصی را انجام دادیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: تلاشمان بر این است تا به صورت منطقی بدهی‌هایمان را به پیمانکاران پرداخت کنیم و قصد نداریم تا حق و حقوق کارگر و پیمانکاری ضایع شده و با یک تاخیر بلند‌مدت روبه‌رو شوند.

لطف‌اللهیان راهکار خروج از این وضعیت بحرانی را تمرکز روی اجرای پروژه‌های مشارکتی با حضور سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی و همچنین توجه به تامین زمین، مسکن و تدوین یک مکانیزم خاص ‌ برای خروج از رکود اعلام کرد و گفت: ما چاره‌ای جز حرکت به سمت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این وضعیت درآمدی و کسب منابع مالی نداریم.

وی از اعضای شورای شهر اردبیل خواست تا در یک فرصت مناسب از پروژه‌های عمرانی و خدماتی در سطح شهر اردبیل بازدید کنند تا مشکلات و نارسایی‌‌ها را از نزدیک مشاهده شود و در تدوین راهکار مناسب برای رفع این معضلات تلاش جدی به انجام برسد.

شهردار اردبیل تصریح کرد: اکثر پروژه‌های مشارکتی در حال حاضر فعال هستند و ما سعی‌مان بر این خواهد بود تا از روش‌های جدید تامین منابع مالی و مکانیزم مشخص در این ارتباط استفاده کنیم تا زمینه برون رفت از این شرایط نامطلوب فراهم آید.

لطف‌اللهیان در مورد احداث پروژه مجتمع مسکونی – تجاری در ۴۵ متری خیابان ولایت به همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی را یادآور شد و گفت: ما پیشنهاد سهم ۳۱ درصدی شهرداری و ۶۹ درصدی سرمایه‌گذار در احداث این پروژه ارائه کرده بودیم که هیئت عالی سرمایه‌گذاری این مبلغ را به سهم ۳۵ درصدی شهرداری و ۶۵ درصدی سرمایه‌گذار تغییر داده است.

وی بیان کرد:‌ امیدواریم شورای شهر با تصویب این شرایط زمینه و بستر جذب این سرمایه‌گذار و آغاز پروژه اجرایی را فراهم آورد.