انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سمت و سو و جهت‌گیری سیاست‌های حمایتی و تصویب قوانین به هیچ‌وجه به نفع سرمایه‌گذاران نیست و در برنامه ششم باید این ضعف برطرف شود.

خبرگزاری فارس: سمت و سوی قوانین در کشور به نفع سرمایه‌گذاران نیست / وضعیت مالی دولت اسفناک است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن عصر امروز در نشست بررسی وضعیت منطقه آزاد تجاری اردبیل در اتاق بازرگانی اردبیل که از جمع نمایندگان استان تنها پیرموذن حاضر شده بود اظهار کرد: جا دارد از تلاش‌ها و همت  اتاق بازرگانی اردبیل  در برگزاری مرتب جلسات شورای گفت‌ و گو و دیگر مباحث صنعتی، اقتصادی و ... قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه با تاکید مقام معظم رهبری در کنار تقویت اقتصاد مقاومتی سیاست دولت تدبیر و امید بر راهبرد رفع تنش‌های جهانی و منطقه‌ای ترسیم شده تا زمینه‌ای برای شکوفایی اقتصادی فراهم آید افزود: با توجه به ممنوعیت دولت در بخش سرمایه‌گذاری ضرورت دارد از شیوه‌های دیگر برای جذب سرمایه‌گذاران استفاده کنیم و در آستانه انتخابات هر داوطلبی مدعی شود که کارخانه‌های متعددی را با منابع دولتی به این استان می‌آورد قطعا دروغ گفته و به مردم خیانت کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حضور چند شرکت سرمایه‌گذار نیمه دولتی قوی در اردبیل در حوزه معدن و استخراج این منابع گفت: شستا به دلیل ضرر و زیانی که متوجه این شرکت در سال‌های اخیر شده حاضر به سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف به ویژه استان اردبیل نیست.

پیرموذن با یادآوری اینکه نباید برخی موضوعات را به عنوان ابزار انتخاباتی مورد توجه قرار داده و یا بخواهیم از این مسائل و موضوعات صرف تبلیغاتی استفاده کنیم، افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور به خوبی مشاهده می‌شود عدم سطح‌بندی توسعه‌یافتگی و سرمایه‌گذاری‌های مختلف در استان‌های متعدد است که گاه نبود این سطح‌بندی سبب شده است تا کلان سرمایه‌گذاری‌ها به سمت استان‌های توسعه‌یافته متمایل باشد.

اگر با دنیا ارتباط برقرار نکنیم از کاندیداتوری مجلس انصراف می‌دهم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشورمان سمت و سو و جهت‌گیری اکثر قوانین به نفع سرمایه‌گذاران نیست و در کنار آن موانع فرهنگی، اداری و ... نیز مانع از سرمایه‌گذاری‌‌های کلان می‌شود، افزود: بنده قول داده بودم که در صورت برقرار نشدن ارتباط ایران با خارج از کشور و رفع تحریم‌ها کاندیدا نشوم.

پیرموذن با بیان اینکه در این شرایط برخی موانع و مشکلات بر سر توسعه استان وجود دارد و در این وضعیت مالی اسفناک دولت نباید انتظار جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان را داشت، گفت: کاهش فاحش قیمت نفت و درآمدهای آن دست دولت را در اجرای بسیاری از طرح‌ها بسته است.

وی به درآمد افسانه‌ای دولت احمدی‌نژاد از محل فروش نفت در هشت سال به ارزش 800 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: دولت قبلی در حالی که می‌توانست با 30 میلیارد تومان کشور را اداره کند با 80 میلیارد تومان واردات از کشورهای دیگر سالانه کشور را مدیریت کرد در حالی که با انبوه بدهی‌ها دولت یازدهم وارد مشکلات گذشته است.

احداث پتروشیمی در اردبیل از اول اشتباه بود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مدعی شد: که احداث پتروشیمی در اردبیل به دنبال سفر رئیس جمهور قبلی در استان اردبیل حرکت اشتباهی بوده و ما امروز مجبور شدیم تا خط تولید آن را تغییر دهیم.

پیرموذن اظهار کرد: کشور در گذشته بر مبنای آمایش سرزمینی توسعه نیافته به طوری که به جای احداث کارخانه معدن پرلیت در دامنه سبلان که مملو از این ماده معدنی است این کارخانه را در اقلید فارس زدند.

وی یادآور شد: اگر سرمایه‌گذاری‌های گذشته بر مبنای آمایش سرزمینی بود امروز در بسیاری از استان‌ها گرفتار مشکلات متعدد در حوزه زیست محیطی نیز نبودیم و شرایط مطلوب‌تری را امروز می‌توانستیم تجربه کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در کنار فروش نفت به عنوان یکی از منابع درآمدی دیگر راه کسب درآمد برای این کشور مالیات است که قطعا با افزوده شدن مناطق جدید آزاد و ویژه به یقین بر درآمد مالیاتی تاثیرگذار بوده و از رقم آن کاسته می‌شود.

منطقه آزاد اردبیل با 8 لایحه جدید مناطق آزاد در مجلس مطرح می‌شود

پیرموذن اشتباهات دولت گذشته را در مدیریت برخی از مناطق آزاد نظیر کیش یادآور شد و گفت: این مدیریت غلط ذهنیت بدی را از منطقه آزاد به وجود آورده در حالی که نمایندگان بر اساس این سوء ذهنیت نظر مثبتی بر تصویب مناطق آزاد جدید ندارند و یکی از دلایل تصویب نشدن منطقه آزاد اردبیل نیز همین موضوع است.

وی با یادآوری اینکه در قالب لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل قرار بود 87 منطقه جدید به این تعداد افزوده شود که مخالفت نمایندگان مجلس با این تعدد راه‌اندازی مناطق آزاد قابل قبول بوده است، اظهار کرد: با تدبیری که رئیس مجلس و هیئت رئیسه در نظر گرفته‌اند قرار است لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل همراه با هشت منطقه آزاد دیگر مطرح شود که امیدواریم اینبار با نصف بعلاوه یک آرا بالاخره لایحه به تصویب رسیده و چشم انتظاری مردم استان در این موضوع به اتمام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود بیان کرد: امیدواریم برخی از حسادت‌ها و رقابت‌هایی که در این موضوع بین استان‌‌های مختلف در تصویب منطقه آزاد تجاری وجود دارد با یک نگاه واقع‌بینانه درست و منطقی برطرف شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی